زائران اربعین برای تمدید یا تعویض گذرنامه به کجا مراجعه کنند؟

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه از صدور گذرنامه زیارتی یا تمدید و تعویض گذرنامه‌های بین‌المللی در پنج مرکز اصلی در تهران خبر داد که این دفاتر از ساعت ۶ تا ۱۹ فعال هستند.

به گزارش ایمنا، صدور گذرنامه زیارتی از اول محرم آغاز شده و افراد نه تنها از طریق سامانه پلیس من، بلکه به صورت حضوری نیز می‌توانند برای دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند.

در آستانه آغاز عملیات اربعین، بسیاری از زائران برای تمدید یا تعویض گذرنامه به دفاتر اداره گذرنامه مراجعه می‌کنند. البته تمدید سریع گذرنامه‌هایی که ۲ سال از اعتبار آنها گذشته نیز در استان‌های مختلف آغاز شده است.

افزایش ساعت کاری دفاتر اداره گذرنامه

علاوه بر این، برای سهولت زائران و تسریع در روند تعویض تا تمدید گذرنامه‌ها، ساعت کار دفاتر اداره گذرنامه افزایش یافته است. علی ذوالقدری، رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه می‌گوید: افراد از ساعت ۶ صبح تا ۱۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر ذیل، درخواست خود را ثبت و روند آن را پیگیری کنند.

۱ اداره کل گذرنامه تهران واقع در خیابان شهرآرا

۲ اداره مرکزی پلیس مهاجرت و گذرنامه واقع خیابان شهید مطهری، خیابان کوه نور

۳ اداره گذرنامه جنوب تهران واقع در شهرری، بلوار بسیج، میدان نماز

۴ اداره گذرنامه غرب تهران واقع در شهرستان شهریار، خیابان ولیعصر

۵ اداره گذرنامه شرق تهران واقع در ورامین، بلوار امام رضا

همچنین یک شعبه فوق‌العاده در آستانه اربعین برای سهولت روند صدور گذرنامه زیارتی در جایگاه برنامه «محرم شهر» واقع در میدان آزادی پیش‌بینی شده است. این جایگاه تا ساعت ۲۲ فعال و تا ۳۱ مرداد برپاست.

در شهرهای مختلف کشور هم دفاتر اداره گذرنامه فعال است و متقاضیان زیارت اربعین می‌توانند از طریق سامانه پلیس من یا به صورت حضوری، درخواست گذرنامه زیارتی را ثبت کنند.

عملیات اربعین از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول ماه صفر آغاز می‌شود و تا بیستم شهریور ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر 680341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.