۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
تب گرمای اصفهان شکسته شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز بیشینه دمای ۳۱ شهر استان و کلانشهر اصفهان به دمای زیر ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف در برخی مناطق کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق شرقی استان همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا و در مناطق مرکزی غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دما، تصریح کرد: امروز بیشینه دمای آران و بیدگل، بادرود، کاشان و مهاباد با ۳۹ درجه سانتی‌گراد، خوروبیابانک و کبوترآباد با ۳۸ درجه سانتی‌گراد، کلانشهر اصفهان، چوپانان، خمینی‌شهر، فلاورجان، ورزنه و نجف‌آباد با ۳۷ درجه سانتی‌گراد، اردستان و لنجان با ۳۶ درجه سانتی‌گراد، برخوار (دولت‌آباد)، فرودگاه اصفهان و مبارکه با ۳۵ درجه سانتی‌گراد، گلپایگان و مورچه خورت با ۳۴ درجه سانتی‌گراد، نائین، دهق و شهرضا با ۳۳ درجه سانتی‌گراد، انارک و شاهین‌شهر و میمه با ۳۲ درجه سانتی‌گراد، چادگان و نطنز با ۳۱ درجه سانتی‌گراد، دهاقان، بوئین میاندشت و فریدون (داران) با ۳۰ درجه سانتی‌گراد، خوانسار، سمیرم و فریدونشهر با ۲۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین مناطق استان هستند.

وی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی با اشاره به اینکه امروز بیشینه دمای ۳۱ شهر استان و کلانشهر اصفهان به دمای زیر ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید، خاطرنشان کرد: بادرود و آران و بیدگل با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 679598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.