ذخیره چشمگیر دی‌اکسیدکربن در اروپا با پمپ‌های حرارتی

استفاده از پمپ‌های حرارتی در اروپا ذخیره هشت میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن را در سال گذشته به دنبال داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وجود ۲۰ میلیون پمپ حرارتی در اروپا به کاهش انتشار هشت میلیون تن گازدی‌اکسیدکربن در قاره کمک می‌کند که این مقدار برابر با کل گازهای آلاینده تولید شده در یونان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ تعداد سه میلیون واحد پمپ حرارتی جایگزین حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی شد که این اقدام ذخیره حدود هشت میلیون تن گازدی‌اکسیدکربن را به دنبال داشت. در واقع پمپ‌های حرارتی در حال حاضر از تولید ۵۴ مگاتن دی‌اکسیدکربن در قاره اروپا جلوگیری می‌کند که این مقدار معادل انتشار سالانه همین گاز در یونان است.

نتیجه تحقیقات مختلف نشان از آن دارد که رشد باورنکردنی ذخیره کربن در اروپا به واسطه وجود پمپ‌های حرارتی و نصب انواع جدید آن‌ها ادامه خواهد داشت که این امر به سهم خود می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی منجر شود و اروپا را در تحقق اهداف صفر انتشار کربن یاری کند.

ذخیره چشمگیر دی‌اکسیدکربن با پمپ‌های حرارتی در اروپا

کدام کشورهای اروپایی بیشترین بهره را از پمپ‌های حرارتی می‌برد؟

در بررسی میزان بهره‌وری از پمپ‌های حرارتی، لهستان به عنوان سردمدار کشورهای اروپایی از این حیث شناخته شد زیرا فروش این سیستم‌های حرارتی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ افزایش ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده بود. محققان بر این باور هستند که رشد استفاده از پمپ‌های حرارتی در لهستان به حدی زیاد است که در آینده نزدیک، انقلاب بزرگی در این زمینه در کشور اتفاق خواهد افتاد و لهستان رکورد جهانی خرید این سیستم‌ها را خواهد شکست. تا چند سال گذشته، اغلب خانه‌های لهستان گرمای خود را از زغال تأمین می‌کرد، با این حال افزایش باورنکردنی گاز، استفاده از این منبع سوخت را برای مردم مشکل کرد تا حدی که حتی دولت در جولای سال گذشته دستور داد برای خانواده‌ها به منظور تأمین سوخت خود یارانه واریز شود. همین امر، مردم را به جایگزینی پمپ‌های حرارتی با سایر انواع تجهیزات گرمایشی سوق داده و به دنبال آن فروش این سیستم‌ها رشدی شگفت‌انگیز را در سراسر کشور تجربه کرده است.

فروش پمپ‌های حرارتی در جمهوری چک نیز طی بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ افزایش ۹۹ درصدی را تجربه کرد و پس از آن هلند، بلژیک، سوئد، اتریش و آلمان به عنوان کشورهای اروپایی با بیشترین فروش پمپ‌های حرارتی شناخته شد.

کد خبر 679582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.