راه‌اندازی سامانه جامع تجارت؛ راهکار رفع مشکلات تولید

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اجرای کامل قانون در خصوص سامانه جامع تجارت مهم‌ترین راهکار رفع بسیاری از مشکلات در زمینه تولید است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در چهارمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: مسئولان باید با عمل خالصانه به تعهدات و وظایف قانونی و انجام کار جهادی، دِین خود را به شهدا ادا کنند، چراکه جایگاه اجتماعی و اعتباری که به واسطه این شغل به دست آورده‌اند نتیجه جان‌فشانی و ایثار شهدا است.

وی با اشاره به مشکلات برخی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با بانک‌ها افزود: مشکلاتی که برخی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در مسیر تولید و صادرات دارند مربوط به برخی بانک‌ها می‌شود و بانک‌ها باید تلاش کنند تا در حیطه قانون به فعالان عرصه تولید کمک و گره از کار آنها باز کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی حاوی تمام شرکت‌ها، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که با بانک‌ها دچار مشکل شده‌اند تاکید کرد تا بر اساس اطلاعات آن بتوان مسائل و مشکلات را دسته‌بندی و برای رفع آنها و پیشگیری از عمیق‌تر شدن مشکلات چاره‌جویی کرد.

وی اجرای کامل قانون در خصوص سامانه جامع تجارت را مهم‌ترین راهکار رفع بسیاری از مشکلات در زمینه تولید دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که ضربات بزرگی به پیکره تولید و اشتغال کشور وارد کرده قاچاق کالا است که با راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت و اتصال به سامانه‌های اقماری چون سامانه انبار کالا، سامانه جامع حمل‌ونقل و ایجاد دسترسی برای سازمان‌های نظارتی، به شکل جدی‌تر می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و بسیاری از مشکلات دیگر در این حوزه نیز قابل رفع خواهد بود.

کد خبر 679575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.