برنده شدن در رادیو بهانه‌ای برای کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در رادیو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با فریب وی به بهانه دریافت جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریال از حساب او به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی کلاهبردار سایبری آغاز کردند.

وی افزود: با انجام تحقیقات توسط کارشناسان پلیس مشخص شد، طی تماس تلفنی شخصی ناشناس با این شهروند او را برنده خوش شناس رادیو معرفی کرده و پس از جلب اعتماد وی، درخواست پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی جهت واریز جایزه نقدی داشته و پس از واریز وجه، کل موجودی حساب مالباخته که ۱۵۰ میلیون ریال بوده، برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، جعلی و اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است. در نهایت کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایبری شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را به بهانه‌های مختلف جهت ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و آنها را برنده جوایز مختلف معرفی می‌کنند. بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند. شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 679378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.