توقیف لندکروز ۱۵۰ میلیاردی مسروقه در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی لندکروز مسروقه به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران کلانتری پاسگاه دشتی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، حین گشت‌زنی در حوزه مأموریتی خود به یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز مشکوک شدند و نسبت به استعلام شماره پلاک آن اقدام کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد این خودرو روز گذشته از حوزه شهرستان شاهین‌شهر به سرقت رفته است و بلافاصله مأموران در یک اقدام ضربتی خودرو توقیف و راننده و سرنشین همراه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودروی مسروقه را بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده نیز برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

وی سهل‌انگاری مال باختگان را یکی از عوامل مهم در موفقیت سارقان دانست و ادامه داد: برخی رانندگان هنگامی که برای خرید به یک مغازه می‌روند، خودروی خود را روشن رها می‌کنند و همین یک لحظه غفلت باعث می‌شود تا سارقان به راحتی خودروی آنها را سرقت کنند.

سردار علینقیان پور خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان نیز هنگام معامله و فروش خودرو، آن را به راحتی در اختیار فرد خریدار قرار می‌دهند تا قبل از انجام معامله با آن دور بزند و مشاهده شده که با همین شیوه بسیاری از خودروها مورد سرقت قرار گرفته است. به رانندگان توصیه می‌شود قبل از تحویل دادن خودرو از هویت کامل خریدار اطمینان حاصل کنند و همراه خریدار سوار خودرو شوند.

کد خبر 679376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.