علائم بیماری کبد چرب در کودکان چیست؟

کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب علائمی مانند خستگی، ضعف افزایش وزن و چاقی، دل‌درد و افزایش سطح کلسترول خون را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کبد چرب ممکن است برای کودکان نیز رخ دهد، زمانی که چربی اضافی در سلول‌های کبد کودکان انباشته می‌شود علائم مربوط به بیماری کبد چرب را تجربه می‌کنند. معمولاً کودکانی که از غذاهای فرآوری شده، قندهای افزودنی و چربی‌های ناسالم استفاده می‌کنند و فعالیت بدنی کافی ندارند در معرض ابتلاء به کبد چرب قرار می‌گیرند. تشخیص علائم بیماری کبد چرب در میان کودکان و درمان به موقع بیماری مانع پیشرفت آن می‌شود.

علائم کبد چرب در کودکان

کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب ممکن است دچار خستگی و ضعف بدون دلیل شوند که ممکن است بر عملکرد مدرسه و فعالیت‌های روزانه آن‌ها تأثیر داشته باشد. معمولاً اغلب کودکان مبتلا به این بیماری درگیر چاقی و اضافه وزن هستند و ناراحتی و درد خفیف در سمت راست بالای شکم را تجربه می‌کنند. در بعضی موارد نیز کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب دچار کم‌اشتهایی و کاهش وزن می‌شوند. علاوه بر این، بیماری کبد چرب ارتباط نزدیکی با مقاومت به انسولین دارد، به همین دلیل برخی کودکان مبتلا به کبد چرب، ممکن است با گذر زمان درگیر دیابت نوع دوم شوند. آزمایش خون کودکان مبتلا به این بیماری نیز ممکن است سطح غیرطبیعی کلسترول و تری‌گلیسیرید را نشان دهد که با بیماری کبد چرب مرتبط است.

نحوه کنترل بیماری کبد چرب در میان کودکان

تمرکز اصلی درمان بیماری کبد چرب بر تغییر سبک زندگی است. در این زمینه، پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی بسیار ضروری است، همچنین کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین، غذاهای فرآوری شده و چربی‌های اشباع بسیار مهم است. فعالیت بدنی نیز منظم به کنترل بیماری کبد چرب کمک قابل‌توجهی می‌کند. در صورتی که کودکی درگیر چاقی و اضافه‌وزن است، باید تحت نظر پزشک باشد و از رژیم‌های غذایی سالم پیروی کند.

کد خبر 679321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.