هندبالیست‌های نوجوان ایران دومین تیم برتر قاره کهن در مسابقات قهرمانی جهان شدند

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران دومین تیم برتر آسیایی در مسابقات قهرمانی جهان شناخته شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون هندبال، با پایان مرحله نیمه‌نهایی، پلی‌آف و رده‌بندی تیم‌ها در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان، ایران با قرار گرفتن در رده شانزدهم، دومین تیم برتر از قاره آسیا این رقابت‌ها شناخته شد.

تیم‌های آسیایی بحرین در رده ۲۹، کره جنوبی رده ۲۵، ژاپن رده ۲۱ و عربستان رده ۱۲ را در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳ در کرواسی کسب کردند.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران که پس از ۱۳ سال غیبت با کسب نایب‌قهرمانی آسیا پا به مسابقات جهانی کرواسی گذاشته بود، در گروه H با تیم‌های سوئد، جزایر فارو و بروندی هم‌گروه بود که توانست علی‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها، سوئد نایب‌قهرمان اروپا را در یک بازی تماشایی متوقف کند و جزایر فارو تیم قدرتمند حوزه اسکاندیناوی را شکست دهد و همه را شگفت‌زده کند.

هندبالیست‌های نوجوان ایران سپس با شکست بروندی به عنوان تیم اول گروه H به مرحله یک‌هشتم رفتند و با عربستان و آلمان هم‌گروه شدند. تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در این مرحله و در تقابل با عربستان، با وجود اینکه ۶ گل جلو بود، اما چند اشتباه فردی باعث شد نتیجه را واگذار کند.

ملی‌پوشان در مسابقه با آلمان نیز بازی را واگذار کردند و از صعود به جمع ۸ تیم برتر بازماندند و راهی پلی‌آف شدند.

هندبالیست‌های نوجوان کشورمان در این مرحله ابتدا با برزیل دیدار کردند و با شکست در این بازی، در آخرین مسابقه خود به دیدار اسلوونی رفتند که با شکست در این دیدار به عنوان تیم شانزدهم جام دهم معرفی شدند.

کد خبر 679319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.