پیش‌ثبت‌نام بیش از 27 هزار نفر برای داوطلبی انتخابات مجلس

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش‌ثبت‌نام بیش از 27 هزار نفر برای داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به روند پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز روز پنجم پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر فرآیند پیش ثبت‌نام انجام شد که چهار هزار و ۲۶۵ نفر متقاضی، امروز وارد سامانه پیش ثبت‌نام شدند و ثبت‌نام خودشان را تکمیل و مدارک‌شان را بارگزاری کردند.

وی افزود: در مجموع تا این لحظه و تا روز پنجم، ۲۷ هزار و ۷۳۱ نفر جمع متقاضیانی است که در حقیقت ثبت‌نام خودشان را تکمیل کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: فردا و پس‌فردا، تا روز شنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ و رأس ساعت ۶ بعد از ظهر، فرآیند پیش ثبت‌نام به اتمام می‌رسد.

وی تأکید کرد: بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۹ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳۶ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال، ۲۰ درصد و ۶۰ تا ۷۰ سال، پنج درصد، گستردگی سنّی ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.

اسلامی افزود: ترکیب جنسیتی هم، ۸۷ درصد آقایان و ۱۳ درصد خانم‌ها هستند و درباره ترکیب تحصیلی هم، کارشناسی ارشد، ۷۱ درصد، دکترا ۱۴ درصد، کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس ۱۱ درصد و مدرک حوزوی سه درصد است.

منبع: فارس

کد خبر 679189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.