پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) یزد پس از ۳۳ سال آغاز به کار می‌کند

شهردار یزد با اشاره به اینکه پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) یزد بالغ بر ۳۰ سال است که تصویب شده اما به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: این پروژه سال آینده وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز – پنجشنبه نوزدهم مردادماه - در برنامه رودررو با اشاره به بحث بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: این طرح از سال‌ها قبل در طرح جامع تفصیلی شهر یزد دیده شده و برای احداث آن هم عرض ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر در طول بالغ بر ۴ کیلومتر در نظر گرفته شده بود و زمین‌ها و املاک مردم که در طرح قرار داشت را فریز کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که افتاد این است که بالغ بر ۳۵ سال قبل زمین‌ها و املاک مردم فریز شده و در این دو سال فعالیت دوره جدید شورای شهر و شهرداری یزد، بخش فریز شده را به ۵۶ متر کاهش دادیم که طرح آن تا پایان سال توسط مشاور انجام می‌شود.

شهردار یزد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که کاربری‌های شناوری که در طرح‌های گذشته در نظر گرفته شده بود در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم با مردم در تملک از این زمین‌ها استفاده کنیم که مورد موافقت قرار نگرفت و همین موضوع سبب زمان بر شدن پروژه می‌شود.

محی‌الدینی افزود: این پروژه همین الان هم بیش از بودجه یک سال شهرداری و حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت گفت: در آخرین جلسه‌ای که در شورای اسلامی شهر خدمت آقای استاندار بودیم بیان شد که با راهکارهای معمول امکان اجرای این بلوار وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قرار شد که راهکارهای تأمین نقدی مطرح شود و استاندار یزد هم قرار شد که با توجه به اینکه این پروژه بسیار مهم و بزرگ است حمایت لازم را انجام دهند و از سال آینده ردیف‌های اعتباری برای این پروژه باز خواهد شد.

شهردار یزد گفت: سال آینده حتی با بودجه کم هم که شده اقدام به شروع این پروژه خواهیم کرد تا این پروژه پس از بالغ بر ۳۰ سال بالاخره حالت و شکل عملی و اجرایی به خود بگیرد.

محی‌الدینی تاکید کرد: البته ما مسیرهای دیگری هم داشتیم که از سالهای بسیار زیاد قبل از جمله ۲۰ سال پیش داشتیم که امسال از جمله خیابان دانش پایه در منطقه یک در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم این پروژه‌ها را هم به پایان برسانیم.

وی گفت: بلوار آیت‌الله ابوترابی هم یکی از پروژه‌هایی است که در دستور کار امسال قرار گرفته و با پیگیری‌های صورت گرفته، موضوع برای صدور مجوز زمین‌های وقفی در اوقاف است و امیدواریم که بتوانیم هرچه سریع‌تر این بلوار که از اهمیت بالایی برخوردار است را هم به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 679001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.