وضعیت اضطراری خشکسالی در اسپانیا اعلام شد

وضعیت اضطراری خشکسالی در برخی از مناطق کاتالونیای اسپانیا اعلام شده است و از مردم خواسته شده مصرف آب خود را کاهش دهند. کاتالونیا هفته گذشته در پی کمبود بارندگی در ۳۰ ماه گذشته در ۲۴ شهرداری وضعیت اضطراری خشکسالی اعلام کرد و اکنون شرایطی به حدی وخیم است که نظافت شهری را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سطح مخازن آب در کاتالونیای اسپانیا پایین آمده و به دلیل خشکسالی، محدودیت‌های آبی شدیدی اعمال شده است. برای مثال، مخزن دارنیوس بوادلا در شمال شرقی اسپانیا تنها ۲۰ درصد پر است. مقامات این منطقه هفته گذشته محدودیت‌های جدید مصرف آب را در ۲۲ روستای اطراف مخزن، نزدیک مرز فرانسه اعمال کردند، زیرا سفره‌های زیرزمینی تأمین‌کننده آب آنها نیز در حال کاهش است.

اسپانیا خشک‌ترین شروع یک سال را در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳ از زمان شروع رکوردها در دهه ۱۹۶۰ به ثبت رساند و کاتالونیا و اندلس در جنوب اسپانیا بیشترین آسیب را متحمل شدند.

روبن دل کامپو، سخنگوی آژانس هواشناسی اسپانیا در این رابطه گفت: "موج‌های گرمای متعددی که در تابستان امسال در اسپانیا و اروپای بزرگ ثبت شده است، خشکسالی را بدتر کرده و سطح مخازن را با افزایش تبخیر و مصرف آب کاهش داده است. "

وضعیت اضطراری خشکسالی در اسپانیا اعلام شد

۲۴ روستا در کاتالونیا با جمعیت حدود ۲۵ هزاری، در وضعیت اضطراری آب قرار دارند؛ این بدان معناست که آنها باید مصرف خود را به طور متوسط روزانه ۲۰۰ لیتر آب برای هر ساکن از سقف قبلی ۲۳۰ کاهش دهند.

مقامات هنوز آب را برای مصارف انسانی محدود نکرده‌اند، اما آبیاری برای اهداف کشاورزی تا حد زیادی ممنوع خواهد شد و استفاده از آن برای مقاصد صنعتی و تفریحی باید ۲۵ درصد کاهش یابد.

آبیاری باغ‌ها و زمین فوتبال نیز به صفر رسیده است و برای نظافت خیابان‌ها از آب استفاده نمی‌شود، فقط از جاروی خشک استفاده می‌شود.

کد خبر 678942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.