رشد ۱۵ درصدی آمار مواکب اربعین حسینی استان اصفهان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان با اشاره به رشد ۱۵ درصدی آمار مواکب اربعین حسینی، گفت: امسال ۱۶۰ موکب از استان اصفهان در اربعین حسینی به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

جعفر عسگری امروز _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در همایش موکب‌داران اربعین حسینی با اشاره به ضوابط اجرایی مواکب، اظهار کرد: در حوزه درمان هر موکبی یک اکیپ درمانی خودش داشته و دارو در اختیار داشته باشد، چراکه اگر مشکلی پیش آمد رسیدن به کربلا و مرکز درمانی زمان‌بر خواهد بود، تمام موکب‌ها مجهز باشند و افرادی که در جلسات آموزشی حضور پیدا می‌کنند در موکب‌ها استفاده شوند و آموزش‌دیده و متخصص باشند.

وی افزود: در حوزه گمرک امسال آموزش دادیم، تیمی قرار دارد که کسی بدون دانش و آگاهی در رعایت قوانین گمرک به مشکل برخورد نکند. مواکب موظف هستند گردش مالی خود را ارائه کنند، نذورات مردمی را مدیریت کنید، ساختار مردمی است، اما باید ضوابط را رعایت کرد و کار تشکیلاتی انجام داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان گفت: تا می‌توانید از جوانان استفاده کنید و کادرسازی کنید، پای جوانان را به موکب باز کنید. خدمات را گسترش دهید و به کیفیت خدمت‌رسانی نیز توجه شود، صرفاً به کمیت‌ها دقت نشود.

وی با بیان اینکه محدودکردن توجه‌ها به موضوع اسکان و غذا درست نیست، اضافه کرد: خط مقدم اربعین موکب‌داران هستند که باید به تمام جوانب فکر شود، در طول روز فرصت مناسبی وجود دارد تا از آن استفاده کنید و بار فرهنگی و معرفت دینی مردم را افزایش دهیم.

عسگری خاطرنشان کرد: هماهنگی و هم‌سویی بسیار اهمیت دارد، اینکه به دیگر مجموعه‌ها بی‌توجه باشیم باعث می‌شود که یک جایی گرفتار شویم، در حال حاضر تشکیلات و ساختار مواکب رشد پیدا کرده است و لازمه رشد بیشتر این است که موکب‌داران به ضوابط تن بدهند و رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با گسترش استقبال مردم باید ساختارها هم مجهزتر شوند، ایجاد شناسه حقوقی موکب در دست اقدام است. با ۱۶۰ موکب حدود ۱۵ درصد رشد در آمار داشتیم و حدود ۳۴ موکب در مسیر و بیش از ۱۰۰ موکب در کربلا مستقر هستند. تیم‌های بازرسی مانند سال گذشته با جدیت فعال خواهند بود و قصد دارند با آسیب‌شناسی مشکلات را رفع کنند.

کد خبر 678823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.