تصمیم به احیای کامل روابط با آفریقای جنوبی داریم

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور معاونان ۱۲ وزارتخانه و بخش خصوصی ایران در سفر به آفریقای جنوبی، گفت: تیم اعزامی ایران پیگیری موضوعات مربوط به همکاری‌های دوجانبه تهران و پرتوریا و نیز اسناد مربوط به سفر آتی آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به این کشور در دستور کار دارد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز_ چهارشنبه هجدهم مردادماه_ پیش از آغاز سفر خود به آفریقای جنوبی که با هدف شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پس از یک وقفه سه ساله به دلیل شرایط کرونایی، کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را در پرتوریا برگزار می‌کنیم.

وی پیگیری موضوعات دوجانبه و برخی مسائل بین‌المللی دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه آفریقای جنوبی را از دیگر محورهای این سفر اعلام و تاکید کرد: از روز دوشنبه_ شانزدهم مردادماه_ تیمی متشکل از معاونان ۱۲ وزیر به همراه بخش خصوصی ایران در آفریقای جنوبی حضور دارند و در رایزنی با مسئولان وزارت خارجه این کشور مشغول نهایی‌سازی موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده رئیس جمهور ایران هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرده است که دوم شهریورماه در نشست دوستان بریکس که در سطح سران این سازمان برگزار می‌شود، حضور یابد و علاوه بر آن در فصل پاییز نیز سفر دوجانبه رئیس جمهور به آفریقای جنوبی در قالب برنامه‌ای مفصل تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: در جریان این سفر هماهنگی‌ها برای هر دو سفر رئیس جمهور محترم به آفریقای جنوبی (نشست سران بریکس و نشست تخصصی دو جانبه) در دستور کار ما قرار دارد.

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی کشور مهمی در قاره آفریقا است که ما روابط دیرینه‌ای با این کشور داشته‌ایم و احیای کامل این روابط از برنامه‌های در دستور کار این سفر است.

منبع: ایرنا
کد خبر 678811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.