دعوت مجمع وزرای ادوار ایران از نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس

مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با دعوت از نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نوشت: تضعیف انتخابات و مجلس عاملی مضاعف بر افزایش مشکلات مردم است.

به گزارش ایمنا، مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه ضمن دعوت از نخبگان برای شرکت در انتخابات آورده است: ایران اسلامی در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز قرار دارد. مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل ملت، جایگاهی مهم و کلیدی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم گیری‌های راهبردی کشور دارد و ایران ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند قانون‌گذارانی آگاه، دلسوز، متعهد و متخصص است.

این بیانیه افزوده است: تجربه مجالس گذشته نشان داده است در هر دوره‌ای که مجلس متشکل از دلسوزان و کاردانان بود، خروجی تصمیمات آن به سرعت در زندگی مردم نمایان شده است. کشور ما در این برهه زمانی نیازمند قانون‌گذارانی است که با ظرافت نظر، مسائل داخلی و بین‌المللی را رصد کنند و در راستای منافع ملت ایران به ایجاد رویه‌های تازه و اصلاح رویه‌های ناکارآمد بپردازند.

مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: با توجه به زمان پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، برخی صداها و رسانه‌های بیگانه، به‌دنبال کم رونق ساختن انتخابات و حضور نیافتن نخبگان در عرصه انتخابات هستند.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: آنان بدون در نظر گرفتن عواقب رویکردشان سعی در مقابل هم قرار دادن مردم و حاکمیت دارند. پرواضح است که تضعیف انتخابات و تضعیف مجلس نه در راستای کمک به حل مشکلات مردم، بلکه عامل مضاعفی بر افزایش مشکلات مردم است. دشمنان خارجی نسبت به ملتی که وحدت نداشته باشد، جری‌تر خواهند شد.

در بیانیه مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران آمده است: از طرفی دیگر تصمیمات و مصوبات مجلس تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد و آسیب روی کار آمدن یک مجلس ضعیف قبل از هر چیز در زندگی و معیشت عموم مردم نمایان خواهد شد. لذا تحریم انتخابات یا حمایت از انتخابات حداقلی، ایده‌هایی در راستای منافع ملت ایران نیستند.

این بیانیه تاکید کرده است: ما در شرایطی قرار داریم که عموم مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند. بخشی از این مشکلات ناشی از مسائل داخلی و بخش دیگری از آن به خاطر دخالت‌های خارجی است. حضور و حمایت مردم از انتخابات راه حل عبور از این دو مشکل است، چرا که تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی اتحاد و همبستگی است و انتخابات نماد و جلوه اصلی همبستگی ملی است.

مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه ضمن دعوت همگان به اتحاد و تلاش برای پیشرفت ایران اسلامی، از نخبگان و دلسوزان توانمندی که به ایران و اسلام علاقه‌مند هستند، خواسته است تا با ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقدمات روی کار آمدن مجلسی توانمند و کارآمد را فراهم سازند.

در پایان این بیانیه آمده است: با توجه به تجربه دو انتخابات گذشته، از نهادهای نظارتی و مراجع ذی‌ربط در امر تأیید صلاحیت‌ها، به‌خصوص شورای نگهبان و وزارت کشور، انتظار داریم با رعایت مرّ قانون و اتخاذ تدابیر لازم، شرایط را برای حضور حداکثری داوطلبان و برگزاری انتخاباتی رقابتی فراهم سازند. بدیهی است نگاه حداکثری این نهادها می‌تواند زمینه‌ساز انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری ملت ایران و گامی امیدآفرین برای آینده ایران اسلامی باشد.

کد خبر 678728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.