اجرای اصلاحات در میدان امام حسین (ع) برای حل مشکلات ترافیکی

شهردار یزد با بیان اینکه طرح‌های روگذر میدان امام حسین(ع) به شورای ترافیک ارسال شده است، گفت: در صورت تصویب و تأیید طرح، عملیات اجرایی این روگذر امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز – سه‌شنبه هفدهم مردادماه– در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری یزد اظهار کرد: میدان امام حسین (ع) یکی از نقاط سطح شهر است که به دلیل حجم تردد بسیار بالا و پیش‌بینی‌هایی که در گذشته شده، در طراحی اولیه سه سطحی دیده شده است.

وی با بیان اینکه این سه سطح شامل زیرگذر، همسطح و روگذر است، افزود: سطح زیرگذر که در قدیم اجرا شده بلوار باهنر را به بلوار دانشجو متصل کرده و مسیر هم‌سطح آن هم در اطراف میدان به راه‌های مختلف آن دسترسی دارد.

شهردار یزد درخصوص سطح روگذر این میدان که در طرح اولیه دیده شده است، گفت: روگذر این میدان، بلوار شهید بهشتی را به بلوار کوثر متصل می‌کند. در حال حاضر و پس از سال‌هایی که از احداث زیرگذر میدان می‌گذرد و حجم تردد خودروها افزایش پیدا کرده، در برخی ساعات روز گره‌های ترافیکی را در داخل میدان داشتیم.

وی ادامه داد: در راستای رفع این مشکل، دو اقدام کوتاه‌مدت و بلندمدت را طراحی کردیم و در دستور کار خود قرار دادیم تا مشکلات ترافیکی موجود در این میدان را رفع کنیم.

محی‌الدینی تصریح کرد: اقدام کوتاه مدت مرتبط با این طرح اجرای اصلاحاتی بود که در دور خود میدان و افزایش حجم خودروپذیری داخل میدان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه تحت عنوان اصلاح هندسی میدان انجام گرفت و بر اساس محاسبات صورت گرفته، حجم ظرفیت خودروپذیری میدان امام حسین (ع) را ۱۷ درصد افزایش داد، افزود: در روند اجرای این پروژه دو مشکل پیش‌بینی نشده به وجود آمد که چند روزی ما را از برنامه عقب انداخت، اما با تلاش همکارانم توانستیم به سرعت این مشکلات را رفع کرده و با جابه‌جایی تأسیسات پروژه را اجرایی کردیم.

شهردار یزد با بیان اینکه با این طرح کوتاه‌مدت گره‌های داخل میدان تا حد قابل توجهی رفع شده است، گفت: برای سطح روگذر این میدان، سه طرح آماده شده و پس از تصویب شورای شهر یزد به شورای ترافیک ارسال شده است تا بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در صورت نیاز اصلاحات آن انجام شود تا بتوانیم در صورت تأیید و تصویب امسال این پروژه را وارد فاز عملیات اجرایی کنیم.

کد خبر 678591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.