۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
آیا کمردرد نشانه سرطان است؟

با توجه به داده‌های ارائه شده، ۲۵ درصد بیماران مبتلا به سرطان ریه، کمردرد را به عنوان یک علامت گزارش می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمردرد یک مشکل بسیار رایج است که افراد زیادی درگیر آن هستند. یکی از علل رایج کمردرد آسیب به عضله یا رباط است که ممکن است به دلیل بلند کردن نامناسب، وضعیت بدنی نامناسب و نداشتن فعالیت بدنی منظم رخ دهد. اضافه وزن نیز ممکن است خطر کشیدگی کمر و رگ به رگ شدن را افزایش دهد. افزایش سن نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

از آنجا که کمردرد یک بیماری رایج است، مردم معمولاً باور دارند که این درد به دلیل یک مشکل اسکلتی عضلانی رخ داده است. با این وجود، کمردرد ممکن است به عنوان یکی از علائم غیررایج بیماری سرطان در نظر گرفته شود. کمردرد در میان بیماران مبتلا به سرطان به دلیل رشد یا نشانه‌ای از متاستاز است. سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان بیضه و سرطان روده بزرگ چهار سرطان رایج هستند که خطر بروز کمردرد را افزایش می‌دهند، زیرا از نظر آناتومیک به ستون فقرات نزدیک هستند.

با توجه به داده‌های ارائه شده، ۲۵ درصد بیماران مبتلا به سرطان ریه، کمردرد را به عنوان یک علامت گزارش می‌کنند. در صورتی که سرطان ریه به استخوان‌ها گسترش پیدا کند، فرد دچار کمردرد می‌شود. این کمردرد ممکن است با علائم دیگر مانند تعریق شبانه، لرز، تب، مشکلات روده و کاهش وزن غیرقابل توضیح همراه باشد.

کمردرد ناشی از سرطان، برخلاف کمردرد معمولی، با تغییر موقعیت و حرکت تسکین پیدا نمی‌کند. توصیه شده است در صورت بروز کمردرد به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن مشخص شود. ممکن است کمر درد به دلیل ابتلا به سرطان یا مشکلات اسکلتی عضلانی رخ دهد. در این شرایط، تشخیص به‌موقع بیماری و مشاوره مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 678571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.