نسل جدید خودروی تویوتا LandCruiser Prado رونمایی شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسل جدید خودروی تویوتا LandCruiser Prado به تازگی رونمایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نسل جدید LandCruiser Prado تویوتا پیش از عرضه در اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی، اخیراً رونمایی شده است. این خودروی جدید در ژاپن با نام LandCruiser 250 شناخته می‌شود، اما نام LandCruiser Prado را حفظ کرده است. این محصول براساس پلتفرم TNGA-F تولید شده است که زیربنای خودروهایی مانند لندکروزر سری ۳۰۰ و شاسی‌بلندهای لکسوس GX و همچنین تویوتا تاندرا و تویوتا تاکوما است.

خودروی LandCruiser Prado جدید با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی برای اولین بار در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. در این مرحله، تنها پیشرانه تائید شده برای استرالیا دارای یک موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی است که ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود.

دیگر پیشرانه‌های موجود در بازار شامل موتورهای ۲.۴ لیتری توربو شارژ چهار سیلندر هیبریدی بنزینی-الکتریکی با ۲۴۳ کیلووات قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور، موتور ۲.۴ لیتری توربو شارژ چهار سیلندر بنزینی با ۲۰۷ کیلووات قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور، یک موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربو دیزلی با ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و همچنین موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۱۲۰ کیلووات قدرت و ۲۴۶ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

نسل جدید خودروی تویوتا LandCruiser Prado از بدنه‌ای با استحکام بیشتر نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد. همچنین، این محصول دارای ظرفیت یدک‌کشی ۲۷۲۲ کیلوگرم است از یک سیستم فرمان برقی بهره می‌برد که به بهبود رانندگی در جاده کمک می‌کند. این خودرو از حالت‌های رانندگی Multi-Terrain Select و Crawl Control پشتیبانی می‌کند. خودروی نسل جدید تویوتا با طول ۴۹۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۷۰ عرضه می‎‌شود. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۵۰ میلی‌متر خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد که هم اندازه خودروی LandCruiser 300 است. خودروی تویوتا LandCruiser Prado در پیکربندی‌های پنج و هفت نفره در دسترس خواهد بود.

کد خبر 678305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.