تشکیل هیئت اندیشه‌ورزی مشارکت عمومی در ستاد انتخاباتی استان اصفهان

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در کنار کمیته‌های انتخاباتی استان اصفهان، هیئتی با عنوان هیئت اندیشه‌ورزی مشارکت عمومی در ستاد انتخاباتی استان نیز شکل گرفته است که در آن به طور عمده موانعی که در حوزه مشارکت عمومی وجود دارد، مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی سلیمانی امروز _ یک شنبه پانزدهم مردادماه_ در نشست احزاب و تشکل‌های سیاسی استان اصفهان اظهار کرد: محوری که برای این نشست پیش بینی شده بحث راهکارهای افزایش مشارکت عمومی است و نظام جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه از عمر خود و در زمان‌های مختلف زمینه حضور و مشارکت مردم در صحنه‌ها را فراهم کرده است.

وی افزود: یکی از بارزترین نمودهای این مشارکت در انتخابات‌ها بوده و با عدد و رقم به منصه ظهور رسیده است.

مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری تصریح کرد: انتخابات برگزار شده در کشور ما در عرصه نظام بین‌الملل نیز به رغم تلاش‌هایی که از سوی برخی معاندان صورت گرفته، از بیشترین مشارکت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع در زمان‌های مختلف، فرازها و فرودهایی نیز به همراه داشته است، از این رو باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم تا زمینه مشارکت و حضور مردم در انتخابات فراهم شود.

سلیمانی با اشاره به وقایعی که سال گذشته در منطقه، صحنه بین‌الملل و در کشور رخ داده است، گفت: باید زمینه حضور جدی‌تر مردم در صحنه انتخابات فراهم شود و دیدگاه و نظر مردم در این خصوص، از قبال صندوق‌های رأی به منصه ظهور و بروز برسد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به ارائه راهکارهای افزایش مشارکت عمومی در این نشست گفت: در این راستا علاوه بر اقداماتی که در حوزه ستاد انتخابات استان از ابتدای سال صورت گرفته و ترکیب ستاد انتخابات استان اصفهان به ریاست محمد جان نثاری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری توسط استاندار این استان ابلاغ شده، هفت کمیته در مرکز استان و ۹ کمیته در فرمانداری‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در کنار این کمیته‌ها، هیئتی با عنوان هیئت اندیشه‌ورزی مشارکت عمومی در انتخابات نیز شکل گرفته است.

سلیمانی تصریح کرد: این هیئت تاکنون هفت جلسه و ستاد انتخابات استان اصفهان نیز سیزدهمین جلسه خود را صبح امروز برگزار کرده است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: در حوزه ستاد انتخابات، مسائل اجرایی و موانع و مشکلاتی که در حوزه اجرا با ظرفیت فرمانداران است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حوزه اندیشه‌ ورزی به طور عمده موانعی که در حوزه مشارکت عمومی وجود دارد، مطرح می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با کمک احزاب به ارائه راهکارهای افزایش این مشارکت بپردازیم تا این جشن سیاسی با حضور پر شور مردم به طور کامل محقق شود.

کد خبر 678220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.