کلاهبرداری حرفه‌ای از ۲۰ طلافروش‌ اصفهانی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی از ۲۰ طلافروش در شهر اصفهان کرده بود خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از طلافروش‌های شهر اصفهان به پلیس آگاهی استان اصفهان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد فردی با من تماس گرفت، سفارش خرید یک حلقه تک دست طلا را مطرح کرد و مدعی شد وجه معامله را از طریق همراه بانک به حساب انتقال داده است. پس از اینکه طلای سفارشی فرد مذکور آماده شد، با او تماس گرفتم، او هم راننده خودروی اسنپی را فرستاد و طی تماس تلفنی از من خواست پس از اینکه تصویر رسید واریز وجه را برایم ارسال کرد طلا را به راننده اسنپ بدهم؛ من هم پس از مشاهده رسید واریز وجه، قطعه طلا را به راننده اسنپ دادم، اما پس از بررسی حساب بانکی خود متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و رسید ارسالی جعلی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار با دقت و ظرافت خاصی توسط کارآگاهان در حال انجام بود که تعدادی دیگر از طلافروش‌های اصفهان به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند و همین امر نشان می‌داد که یک کلاهبردار حرفه‌ای پشت این ماجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیچیک از مال باختگان اطلاعات درستی از مشخصات ظاهری و هویتی از فرد کلاهبردار نداشتند، ادامه داد: از آنجا که تنها سرنخ این پرونده راننده اسنپ بود، کارآگاهان به سراغ او رفتند که وی در اظهارات خود اعلام کرد پس از تحویل گرفتن بسته از فرد طلا فروش بنا بر اعلام سفر ثبت شده در سامانه اسنپ به مقصد اعلامی مراجعه کرده و بسته را به جوان ناشناسی که در محل منتظر بوده تحویل داده است.

سرهنگ ترکیان گفت: در ادامه با تلاش شبانه روزی کارآگاهان و انجام اقدامات علمی و تخصصی، هویت کلاهبردار که فردی سابقه‌دار بود به دست آمد و پس از تأیید تصویر وی از سوی راننده اسنپ، در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفت. با تلاش‌های فراوان صورت گرفته مشخص شد وی از یک مؤسسه کرایه اتومبیل یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ را کرایه کرده و بلافاصله مأموران وارد عمل شدند و وی را هنگام مراجعه به این مؤسسه دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم با استفاده از برنامه کاربردی رسیدساز جعلی توانسته بود از ۲۰ طلافروش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند، خاطرنشان کرد: افزون بر این، در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور دارای ۳۰ فقره پرونده مجرمانه باز در سایر استان‌ها و شهرهای کشور بوده و تحت تعقیب پلیس آگاهی در استان‌ها و شهرهای مذکور است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: به شهروندان، صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و تنها با دیدن یک رسید معمولی اقدام به تحویل دادن کالا نکنند.

کد خبر 678179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.