کاهش تورم در ماه‌های اخیر امیدوارکننده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: کاهش تورم در ماه‌های اخیر امیدوارکننده است و تلاش‌ها بر این است که این روند ادامه پیدا کند، همچنین با اصلاح زیرساخت‌ها به نحوی کار را پیش برد که نوسانات و شوک‌های شدید اقتصادی دیگر تکرار نشود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کاهش روند تورم در کشور اظهار کرد: از اردیبهشت‌ماه بعد از شوک افزایش نرخ ارز که افزایش تورم را به دنبال داشت، شاهد کاهشی شدن این نرخ هستیم که به مرور زمان در حال کاهش است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ماهانه تورم کاهشی شده است، ادامه داد: این موضوع خبر خوبی برای مردم است هرچند شاید در زمان حاضر و به فوریت محسوس نباشد، اما رفته‌رفته اثر خود را در زندگی عموم مردم و خانوارها، نشان خواهد داد و آرامش بهتری در بازار را شاهد خواهند بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تورم شاخص قیمت تولید کننده هم خبر خوبی است که در همین ایام اعلام شد، تصریح کرد: در این مدت تورم شاخص تولیدکننده کاهش پیدغا می‌کند و پس از آن همین کاهش به مصرف‌کننده هم منتقل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در ماه‌های آینده پایداری و ثبات بیشتری را در بخش اقتصادی و نرخ تورم شاهد باشیم، همچنین بتوانیم امسال که سال مهار تورم است، مردم تا پایان سال این مهار تورم در زندگی خود حس کنند.

طغیانی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ضعیف اقتصادی ایران باعث بروز آثار منفی برخی از شوک‌ها مانند شیوع ویروس کرونا یا جنگ ارزی کشورها بر اقتصاد ایران شده است، اظهار کرد: همه این عوامل باعث شد زندگی مردم به نحو غیرقابل قبولی تحت‌الشعاع قرار گیرد.

وی افزود: کاهش تورم در ماه‌های اخیر امیدوارکننده است و تلاش‌ها بر این است که این روند ادامه پیدا کند، همچنین با اصلاح زیرساخت‌ها به نحوی کار را پیش برد که نوسانات و شوک‌های شدید اقتصادی دیگر تکرار نشود.

کد خبر 677815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.