سایت تصفیه شیرابه تا پایان آذرماه امسال راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تا پایان آذرماه سال جاری سایت تصفیه شیرابه ۲۰ مترمکعب در روز را در کارخانه پسماند اصفهان بهره‌برداری خواهیم کرد.

غلامرضا ساکتی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه جامع مدیریت شهری دستاوردهای مختلفی را در این حوزه عرضه می‌کند و مدیریت شهری باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین و موضوعیت مدیریت پسماندها که یکی از مباحث اساسی در حوزه توسعه پایدار و محیط زیست است، فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است، افزود: از جمله این اقدامات پروژه پیرولیز بود که سال گذشته یک خط ۱۰ تنی راه‌اندازی کردیم و امسال نیز یک خط ۱۰ تنی لاستیک اضافه شد و بیش از ۲۰۰۰ تن لاستیک که بیش از یک دهه دپوسازی شده بود را امحا کردیم و در حال حاضر تبدیل به سوخت پیرولیزی شده است که در صنعت اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک با استفاده از اپلیکیشن اصپاک تصریح کرد: روش کار اپ اصپاک اینگونه است که شهروندان میزان پسماند خشک خود را ثبت می‌کنند و پیمانکار برای جمع‌آوری آن اقدام می‌کند و آن میزان در پسماند تحویل شده منزل ثبت می‌شود؛ با این طرح کمک می‌کنیم تا از تحویل پسماندهای خشک به مبادی غیر مجاز جلوگیری و پسماند خشک در مسیر درست به‌صورت هدفمند استفاده شود.

ساکتی با اشاره به طرح بیمه به حساب پسماند تصریح کرد: در حال حاضر در ایستگاه‌های ثابت، همشهریان در ازای تحویل ۲۵ کیلو پسماند خشک می‌توانند منزل خود را تا مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه آتش‌سوزی کنند.

وی با اشاره به سایر تکنولوژی‌های در دست اقدام مانند هاضم بی‌هوازی، انعقاد قرارداد ۱۸۰۰ تنی پسماند بازیافت ساختمانی تا یک ماه آینده ادامه داد: تا پایان آذرماه سال جاری سایت تصفیه شیرابه ۲۰ مترمکعب در روز را در کارخانه پسماند بهره‌برداری خواهیم کرد.

کد خبر 677679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.