خوانش متون مشاهیر تخت فولاد اصفهان برگزار می‌شود

کارشناس مشاهیر تخت‌فولاد اصفهان از برگزاری نشست «خوانش متون مشاهیر تخت فولاد اصفهان» به بهانه سالروز صدور فرمان مشروطه خبر داد.

محمود فروز بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هم‌زمان با سالروز صدور فرمان‌مشروطه، برنامه‌ای در باغ‌طوبی تخت‌فولاد برگزار می‌گردد که مطابق با آن قسمت‌هایی از زندگی‌نامه سردار بی‌بی‌مریم بختیاری برای شرکت‌کنندگان قرائت می‌شود.

وی افزود: در این رویداد که اولین جلسه از سلسله‌جلسات خوانش متون‌مشاهیر تخت‌فولاد است وبه‌همت مجموعه تخت فولاد در سالن‌کنفرانس باغ‌طوبی برگزار می‌شود، فرزانه‌السادات‌کمیلی، دانشجوی دکترای علوم‌سیاسی، پیرامون فعالیت‌های سردار بی‌بی‌مریم‌بختیاری مباحثی را ارائه می‌کنند و شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند در این بحث‌ها شرکت‌کرده و اظهارنظر نمایند.

کارشناس مشاهیر تخت‌فولاد اصفهان خاطرنشان کرد: علامه محمدرضا نجفی، اعزاز نیک‌پی و جابر انصاری ازجمله مشاهیر دنیای‌معاصر هستند ومتن های‌ادبی را از خود به‌جا گذاشته‌اند که خوانش دسته‌جمعی آن‌ها می‌تواند برای‌ما بسیار مهم تلقی شود.

خوانش متون مشاهیر تخت فولاد اصفهان برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: در جلسه اول، به متنی از سردار بی‌بی‌مریم‌بختیاری می‌پردازیم که ازجمله مبارزان دوران‌مشروطه محسوب می‌شوند و در سال ۱۳۱۶ شمسی از دنیا رفته و درنهایت در تکیه میرفندرسکی اصفهان که آرامگاه بزرگان ایل بختیاری است، آرمیده است.

فروز بخش بابیان اینکه بی‌بی‌مریم، از خانواده بزرگ واصیل‌بختیاری و فرزند حسین قلی‌خان ایلخانی بودند، یادآور شد: سردار بی‌بی‌مریم‌بختیاری، مبارزان مشروطه را در امر مقابله با استبداد همراهی می‌کردند به‌طوری‌که نامش از یاوران فاتحان تهران در مشروطه دوم به‌ثبت رسیده است.

وی با اشاره به‌اینکه سوابق درخشانی در امر مبارزات برای سردار بی‌بی‌مریم‌بختیاری، ثبت‌شده است، ادامه داد: این زن‌مبارز، با آیت‌الله آقانوراله‌نجفی، رهبر مشروطه‌خواهان اصفهان نیز همکاری‌هایی داشته‌اند و یکی از افتخاراتشان این است که مادرشهید هستند. چراکه علیمردان‌خان، فرزند ایشان توسط عوامل‌رضاشاه به شهادت رسیدند.

کارشناس مشاهیر تخت‌فولاد اصفهان تأکید کرد: خوانش متن سردار بختیاری، درس‌بزرگی برای زنان امروز جامعه خواهد بود. چراکه نشان می‌دهد آرزوها و دغدغه یک بانوی مبارز و فرهیخته در دوران مشروطه چه چیزی بوده است.

وی گفت: این رویداد در تاریخ یکشنبه پانزدهم مردادماه‌جاری ساعت ۱۷:۳۰ در سالن‌کنفرانس باغ‌طوبی برگزار می‌شود و شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 677581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.