داش‌مشتی‌ها در صفوف دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم

شهید مرتضی کریمی بسیاری از نیروهای خودش را از بین جوانان کوچه، خیابان یا قهوه‌خانه‌ها که مرام و غیرت داشتند، انتخاب می کرد؛ شهید مجید قربانخانی، حر مدافعان حرم از دسته همین جوانان بود که برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم از جان خویش گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جنگ سوریه که شروع شد، عاشقانی از هر سوی جهان برای دفاع از حرم حضرت زینب (ع) راهی شام بلا شدند تا لحظه‌ای اجازه نزدیک شدن دشمنان فریب‌خورده را به حرم عقیله بنی‌هاشم (س) ندهند، آنها هم‌قسم شده بودند که نگذارند دمشق بار دیگر کربلا شود و حضرت زینب (س) به اسارت حرامیان برود.

در بین این مجاهدان عاشق که مدافعان حرم نام گرفته بودند، جوانانی را می‌توانستی به نظاره بنشینی که قیافه‌شان شاید چندان به این رزمگاه نمی‌خورد اما آنان مظلومانه و داوطلبانه برای دفاع جانانه از حرم عقیله بنی‌هاشم شتافتند تا در این راه سرهایشان را نثار خواهر ولایت و امامت کنند، جوانانی که در برابر تمام اتهامات غرض‌ورزانه ایستادگی کردند و عشق به مولایشان حسین (ع) تنها دلیل ماندنشان زیر ترکش‌ها و تیغ دشمنان قسم‌خورده اسلام بود.

شهید مرتضی کریمی از فرماندهان جبهه مقاومت خیلی از نیروهای خودش را از بین جوانان کوچه خیابان و یا قهوه خانه‌ها که مرام و غیرت داشتند، انتخاب می‌کرد. شهید مجید قربانخانی، حر مدافعان حرم از دسته همین داش‌مشتی‌هایی بود که در صفوف دفاع از حرم حضرت زینب (س) قرار گرفته بود، داش‌مشتی‌هایی که ردشان را در دوران دفاع مقدس هم می‌توانستی بگیری، همان موتورسوارانی که به عشق شهید چمران دمار از روزگار بعثی‌ها در آورده بودند و خاطره دلاوری‌هایشان تا ابد در تاریخ این مملکت به یادگار خواهد ماند.

البته که قصه داش‌مشتی‌ها به این دوران‌ها محدود نمی‌شود و آنها ۱۴۰۰ سال پیش هم امامشان را در کربلا یاری کرده بودند، همان‌طور که از آیت‌الله مجتهدی نقل شده است در کربلا داش‌مشتی‌ها به یاری امام حسین (ع) رفتند و شهید شدند، مقدس‌ها استخاره کردند و استخاره‌شان بد آمد!

کد خبر 677483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.