خدمات حوزه کشاورزی با «سامانه پنجره واحد» یکپارچه‌ می‌شود

معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بروکراسی اداری با یکپارچه سازی کلیه خدمات حوزه کشاورزی و اجرای سامانه «پنجره واحد» از بین می رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا افلاطونی بعدظهر امروز - چهارشنبه ۱۱ مردادماه- در سفر خود به کاشان در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی کاشان اظهار کرد: کلیه خدمات حوزه کشاورزی با سامانه «پنجره واحد» یکپارچه سازی می‌شود و این سامانه بروکراسی اداری را از بین می‌برد.

وی افزود: هیچ گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی قانونی نیست مگر با تشخیص کارشناسان مربوطه که در حوزه کشاورزی نیست لذا هر گونه تغییری در این زمینه غیر قانونی تلقی و با آن برخوردی قانونی می‌شود.

معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه، زمین‌های درجه یک کشاورزی و یکپارچه ازجمله خط قرمزهای تغییر کاربری جهاد کشاورزی است، گفت: ارائه خدمات در سامانه «پنجره واحد» در سراسر کشور به طور مستمر انجام می‌شود و فرآیند سامانه‌ای کردن این خدمات بروکراسی‌های اداری را از بین می‌برد.

افلاطونی با بیان اینکه، واگذاری زمین‌های گلخانه جزو تبصره ۴ است که شامل بخش‌های روستایی می‌شود، تصریح کرد: در قانون جدید اصلاحاتی در این خصوص صورت گرفته و کلیه خدمات حوزه کشاورزی یکپارچه سازی می‌شود.

به گفته‌ی وی در رفع تداخلات منطقه کاشان سرعت عمل پایین بوده که امید است با رفع بروکراسی‌ها و حمایت وزارتخانه این مشکل مرتفع شود.

افلاطونی ادامه داد: ما مسئولان باید تلاش کنیم به مردم خدمت کنیم و اجازه دهیم مردم عزیز کشورمان طعم خدمات جمهوری اسلامی را چشیده و آن را لمس کنند.

معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه‌ای با راه و شهرسازی برای اراضی ملی نوشته شده است، افزود: برابر ضوابط در خصوص رفع مشکلات اراضی از حمایت این سازمان بهره‌مندی لازم را داریم.

وی در خصوص واگذاری زمین برای میادین تره بار و دامگاه با منابع طبیعی در کاشان گفت: برای این درخواست، همکاری لازم صورت گرفته تا این معضلات برطرف و اصلاح این معضل و جانمایی زمین انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوعات طبیعت گردی و گردشگری بسیار برای ما مهم است، گفت: ما علاقه تا کشاورزها منابع درآمدی از این حوزه نیز داشته باشند و از اینگونه موارد بسیار حمایت می‌کنیم.

به گفته وی برابر قانون ۸۰ درصد عوارض تغییر کاربری‌ها باید به حوزه کشاورزی برگردد تا در این حوزه مصرف شود.

وی ادامه داد: تجهیزات برای یگان حفاظت سراسر کشور تأمین شده است که بزودی به دست ادارات جهاد این منطقه نیز می‌رسد.

به گزارش ایمنا، بررسی مشکلات اراضی منطقه کاشان صدور اسناد اراضی، رفع تداخلات و حفظ کاربری کشاورزی از جمله اهداف سفر معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی به کاشان
است.

کد خبر 677397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.