مطالبات نسخ پزشکان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

در حال حاضر بدهی سازمان تأمین‌ اجتماعی به داروخانه‌های مستقل خصوصی و مستقل دانشگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه در اکثر استان‌ها تسویه شده؛ این در حالی است که این سازمان مبلغ بدهی را به استان تهران پرداخت کرده و تامین‌ اجتماعی این استان باید هرچه زودتر بدهی خود را تسویه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرداخت منظم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد (دانشگاهی و غیردانشگاهی) یکی از دغدغه‌های همیشگی سازمان تأمین اجتماعی است، پرداخت منظم مطالبات برای برنامه‌ریزی و بهبود خدمت‌رسانی مراکز درمانی اهمیت زیادی دارد و این موضوع در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و ادامه خواهد داشت تا شاهد ارتقای ارائه خدمات درمانی بهینه و مناسب به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران باشیم.

در سال جاری برنامه‌ای کامل و هدفمند برای پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف‌قرارداد یا تهاتر این مطالبات با بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای پرداخت به‌روز مطالبات همه مراکز طرف قرارداد ایجاد شده است.

تسویه طلب وزارت بهداشت با تهاتر بدهی دارو

شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بدهی سازمان تأمین اجتماعی به داروخانه‌های مستقل خصوصی و داروخانه‌های مستقل دانشگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه در اکثر استان‌ها تسویه شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی استان تهران هنوز به اسناد داروخانه‌های این استان به طور کامل رسیدگی نکرده است، تنها ۶۰ درصد بدهی داروخانه‌ها در این استان پرداخت شده است. البته با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی مبلغ بدهی را به استان پرداخت کرده است، باید تأمین اجتماعی استان هرچه زودتر برای تسویه بدهی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات داروخانه‌های مستقل دانشگاهی تا آخر اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است، افزود: بدهی سازمان تأمین اجتماعی، مطالبات نسخ پزشکان از جمله الکترونیک و غیرالکترونیک تا پایان سال گذشته تسویه شده است و به زودی بخشی از مطالبات مربوط به سال جاری را نیز پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بدهی بیمارستان‌های خصوصی تا بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است که با این تفاسیر مانده مطالبات مراکز خصوصی در سال ۱۴۰۱، ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی درباره وضعیت بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه کرد: مانده مطالبات دانشگاه‌ها تا بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در قریب به اتفاق استان‌ها پرداخت شده است و مقرر شد سایر مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان تأمین اجتماعی با توجه به بدهی این مراکز به شرکت‌های دارویی سازمان تأمین اجتماعی "تهاتر" شود. در همین رابطه جلسه‌ای در سازمان برنامه تشکیل و صورت جلسه مربوطه تنظیم و برای امضای وزیر بهداشت از طرف سازمان برنامه ارسال شد. با تهاتر صورت گرفته به طور تقریبی مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه خواهد شد.

غفاری گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۳۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان از بابت مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت کرده است که بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مراکز دانشگاهی و ۲۳ هزار میلیارد تومان به مراکز غیر دانشگاهی بوده است.

تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تأمین اجتماعی به نظام بانکی

پیش‌تر نیز احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بدهی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها کاهش داشته است و در زمینه هوشمندسازی نیز بالغ‌بر ۴۰ خدمت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، اظهار کرد: برای تحقق شعار «تحول، عدالت و اعتماد» در تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی اقتصادی کشور نیاز به کار جهادی همه‌جانبه و گسترده است.

وی افزود: تیم مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی در شرایطی کار را تحویل گرفت که حتی پرداخت حقوق‌ها با مشکل مواجه بود، اما در همین دولت و مجلس کارهای بزرگی صورت گرفته و بالغ‌بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته سازمان به نظام بانکی تسویه شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بزرگترین افزایش سرمایه بانک رفاه در این دوره صورت گرفت و بانک رفاه که سرمایه‌اش متعلق به بیمه‌شده‌ها است در حال حاضر بالاترین شاخص کفایت سرمایه را در نظام بانکی کشور دارد.

وی گفت: سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی که چراغ راه تحول در حوزه تأمین اجتماعی است، ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای رفع چالش‌های این حوزه و تقویت و کارآمدسازی نظام تأمین اجتماعی دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

کد خبر 677391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.