لزوم تقویت همکاری‌های بین‌المللی مراکز علمی ایران و مالزی

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: تقویت همکاری‌های علمی و بین‌المللی بین دانشگاه‌های ایران و مالزی منجر به تقویت همکاری‌های سیاسی_ اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در دیدار با عبدالرزاق احمد، بنیانگذار اندیشکده توسعه سیاسی بیت الامانه که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان سومین شهر بزرگ ایران از لحاظ وسعت، تمدن و توریسم است که نقش عمده‌ای در تمدن ایران اسلامی داشته و از طرف یونسکو نیز به رسمیت شناخته شده است، دانشگاه اصفهان یکی از بزرگترین مراکز علمی ایران بوده که جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است.

وی افزود: دانشگاه اصفهان ۱۸ هزار دانشجو، ۷۰۰ عضو هیئت علمی و ۹۰۰ کادر اداری دارد که یکی از مراکز علمی با پتانسیل بالا در کشور محسوب می‌شود؛ این مرکز علمی ۱۵ دانشکده در رشته‌های علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و ۲ مجموعه خارج از اصفهان در شهرهای خوانسار و شهرضا دارد. قطب‌های مختلف علمی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه اصفهان استقرار دارد. پهنه نوآوری حدود ۳۲ هکتار در شمال دانشگاه جانمایی شده که ایده‌های جدید و مراکز دانش‌بنیان در آن استقرار یافته است. در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی برنامه‌هایی به صورت مجزا و مشترک با مراکز علمی تحقیقاتی داریم. دانشگاه اصفهان یک مرکز زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی با قدمت ۳۰۰ ساله را در خود جای داده است.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: پتانسیل‌هایی که ذکر شد می‌تواند منجر به تقویت روابط و همکاری‌های علمی و بین‌المللی بین دانشگاه‌های اصفهان و مالزی باشد. با تأثیر فوق‌العاده «دکتر عبدالرزاق» در سیاست گذاری آموزشی و دیپلماتیک کشور مالزی انتظار داریم، بتوانیم رشته‌های مشترک آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه دهیم و پروژه‌های پژوهشی، سمینارها و انتشارات مشترک در حوزه‌های مختلف همچنین تبادل استاد و دانشجو را داشته باشیم.

وی گفت: حدود ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه اصفهان خارجی از کشورهای عربی و افغانستان هستند. باید سعی کنیم تبادل دانشجو بین ایران و مالزی نیز تقویت شود و بتوانیم نخبگان علمی دانشگاه اصفهان را به کشورهایی که دارای اشتراکات فرهنگی و تمدنی هستند، اعزام کنیم.

هرسیج خاطرنشان کرد: میزگرد کشورهای آسیای جنوب شرقی به رهبری مالزی باید در دانشگاه اصفهان برگزار شود تا در ادامه باعث توسعه همکاری علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان و دیگر دانشگاه‌ها باشد. باید به ایجاد تفاهمنامه‌های جدید، تمدید تفاهمنامه‌های موجود و پیگیری همکاری‌های علمی و بین‌المللی بین دو کشور بزرگ توجه داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: تقویت همکاری‌های علمی و بین‌المللی بین دانشگاه‌های ایران و مالزی منجر به تقویت همکاری‌های سیاسی_ اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.

کد خبر 677202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.