کلاهبرداری با ترفند برنده شدن جایزه همراه‌بانک

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی فردی که با ترفند ارسال پیامکی تحت عنوان «شما برنده جایزه همراه بانک شده‌اید» از یک شهروند بالغ بر ۱۲۵ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از شهروندان شهرستان خمینی‌شهر با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتای این شهرستان مراجعه و اعلام کرد که شخصی با ارسال پیامکی با عنوان اینکه «شما برنده جایزه همراه بانک شده‌اید» وی را پای عابر بانک کشانده و با گرفتن رمز دوم کارت عابربانک، مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است.

وی افزود: با اظهارات این شهروند موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام هویت اصلی عامل این کلاهبرداری شناسایی و مشخص شد فرد کلاهبردار، پول را به چند حساب دیگر منتقل کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه حساب‌هایی که کلاهبردار اقدام به انتقال پول به آنها کرده بود، مسدود شد، تصریح کرد: فرد کلاهبردار دستگیر، تحویل مرجع قضائی و اقدامات لازم نیز برای بازگرداندن پول به شاکی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، هیچ سازمان و ارگانی از آنها رمز دوم دریافت نمی‌کند و آنها را پای عابر بانک نمی‌کشاند؛ بنابراین توصیه می‌شود به هیچ عنوان پاسخ این تماس‌ها را ندهند و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

کد خبر 677148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.