پیشگیری از مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان با تغذیه از شیر مادر

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغذیه کامل نوزاد از شیر مادر، ارتقای سلامت نوزاد، رشد و تکامل او در بهترین شرایط و پیشگیری از موارد مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان مشکاتی امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در نشست خبری معاونت بهداشتی استان اصفهان به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر از دهم آغاز می‌شود و تا تاریخ شانزدهم مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هر ساله شعاری برای این هفته در نظر گرفته می‌شود، افزود: شعار در نظر گرفته شده برای هفته جهانی تغذیه با شیر مادر سال جاری تحت عنوان «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه» انتخاب شده است.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تاکید بر جوانی جمعیت و فرزندآوری، به منظور داشتن جمعیتی پویا و فرزندانی سالم، سالم متولد شدن نوزادان و رشد و تکامل آنها در بهترین شرایط باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه نوزاد در راستای حفظ سلامت او ابتدایی‌ترین اولویت و بهترین و کامل‌ترین تغذیه برای نوزاد، شیر مادر است، ادامه داد: تغذیه کامل نوزاد از شیر مادر، ارتقای سلامت نوزاد، رشد و تکامل او در بهترین شرایط و پیشگیری از موارد مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان را در پی خواهد داشت.

مشکاتی با بیان اینکه یکی از اهداف شعار این هفته در سال جاری حمایت از مادران شیرده شاغل است، گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرخصی ۹ ماهه پس از زایمان برای مادران باردار و مرخصی ۱۲ ماهه برای مادران باردار دارای فرزندان دوقلو تعریف و تعیین شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف در نظر گرفته شده در راستای تعریف مرخصی مادران باردار پس از زایمان، حضور مادر در کنار فرزندان خود و بهره‌مندی نوزادان از شیر مادر است. مادران باردار پس از آغاز مجدد فعالیت شغلی خود و پایان مرخصی زایمان، می‌توانند از پاس شیردهی استفاده و زودتر محل کار را ترک کنند تا نوزادان از شیر مادر تغذیه داشته باشند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر و مزایای آن، ارائه راهکارهای لازم به خانواده و حمایت از مادران شیرده از اقداماتی است که باید در هفته ترویج تغذیه با شیر مادر در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گیرد.

کد خبر 677112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.