مرصاد؛ عملیاتی که در هوا طرح‌ریزی و اجرا شد

فرمانده پایگاه هوا نیروز شهید وطن‌پور اصفهان با بیان اینکه عملیات مرصاد در هوا طرح‌ریزی، مدیریت و توسط بالگردها انجام شد، گفت: در این عملیات بالگردهای هوانیروز بدون لحظه‌ای خاموشی از صبح تا غروب در حال پرواز بودند و خلبانان با جان و دل به اجرای مأموریت پرداختند.

امیر سرتیب‌دوم خلبان علی اقلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خلبانان هوانیروز همان‌طور که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی نقش ویژه‌ای را در جلوگیری از پیشروی بعثی‌ها ایفا کردند، در آخرین روزهای جنگ نیز درخشان ظاهر شدند تا پیروزی شیرینی نصیب رزمندگان ایرانی شود.

وی با بیان اینکه منافقین بعد از پذیرش قطعنامه با همکاری ارتش بعث صدام دست به تهاجم گسترده‌ای زدند، افزود: در آن زمان پایگاه یکم رزمی کرمانشاه، نوک پیکان مقابله با این حمله قرار گرفت و سایر پایگاه‌ها از جمله پایگاه شهید وطن‌پور با اعزام خلبانان زبده و ارسال تجهیزات به کرمانشاه نقش حمایتی را برعهده گرفتند.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان ادامه داد: در عملیات مرصاد بالگردهای هوانیروز، سه روز طاقت‌فرسا، بدون لحظه‌ای خاموشی از صبح تا غروب در حال پرواز بودند و موفق شدند تمام ستون خودرویی و مکانیزه منافقان را منهدم کنند.

امیر اقلیمی با بیان اینکه ما در این عملیات هیچ تلفاتی را نداشتیم و عملیات مرصاد با کمترین خسارات و با موفقیت کامل به پایان رسید، تصریح کرد: فرماندهی این عملیات را شهید سپهبد صیادشیرازی برعهده داشت و این شهید بزرگوار علاوه بر اینکه نیروی زمینی را مدیریت می‌کرد، خودش به‌شخصه در پرواز شرکت می‌کرد و نقش بسزایی در ایجاد روحیه و نحوه مدیریت و کار در این عملیات داشت.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان با تاکید بر اینکه به گفته امیر آراسته عملیات مرصاد در هوا طرح‌ریزی شد، در هوا مدیریت شد و توسط بالگردها در هوا انجام شد و در نهایت به پیروزی شیرینی رسیدیم، گفت: خلبانان هوانیروز ارتش در این عملیات با جان و دل حضور پیدا کردند، به‌گونه‌ای که برخی داوطلبانه و برخی حتی در دوران مرخصی در این عملیات حضور داشتند.

امیر اقلیمی با بیان اینکه هوانیروز از تمام ماموریت‌هایی که در طول جنگ تحمیلی به آن محول شد، سربلند خارج شد، افزود: این یگان، تنها یگانی بود که در روزهای آغازین جنگ، در غرب کشور و در سرپل‌ذهاب مقابل بعثی‌ها مقاومت کرد و رشادت خلبانان‌های شهید هوانیروز باعث شد تا کارنامه موفقیت‌آمیزی برای ارتش برجای بماند.

وی با تاکید بر اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره همه شهدا به‌خصوص شهدای عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: امنیت پایدار ایران اسلامی ثمره خون شهیدانی است که در خون خود غلتیدند تا وجبی از این خاک در دست بیگانه قرار نگیرد.

کد خبر 677097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.