همه افراد واجد شرایط برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس اقدام کنند

نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید بر اینکه انتخابات امتحان بزرگی برای ملت ایران است، با دعوت از همه افراد واجد شرایط ثبت‌نام گفت: این افراد همدلانه و قوی به نحو مطلوب،شانزدهم مردادماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام حضور پیدا کنند، چرا که حضور و ثبت‌نام همین افراد باعث شور انتخابات خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا به امروز حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان در قالب برگزاری انتخابات‌های مختلف بوده است.

وی افزود: دخالت و اظهار نظر اقشار مختلف مردم در سرنوشت خودشان یعنی حضور با کرامت و محترمانه ملت ایران در موضوع انتخابات که در حقیقت این پیام را مخابره می‌کند که نباید اجازه بدهیم برگ زرین انتخابات خدشه‌دار شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبردهای رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات، ادامه داد: تلاش برای مشارکت حداکثری مردم، برگزاری یک رقابت سالم همراه با امنیت انتخابات مواردی است که ایشان مطرح فرموده‌اند.

وی با یادآوری فتنه پس از انتخابات سال ۸۸، تصریح کرد: آن فتنه شوم آمریکایی هم با تدابیر معظم‌له و همراهی مردم ولایتمدار و انقلابی خنثی شد و دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی راه به جایی نبردند.

سالک با تاکید بر اینکه انتخابات امتحان بزرگی برای ملت ایران است، با دعوت از همه افراد واجد شرایط ثبت نام، اظهار کرد: این افراد همدلانه و قوی به نحو مطلوب در شانزدهم مردادماه ۱۴۰۲ برای ثبت نام حضور پیدا کنند چرا که حضور و ثبت نام همین افراد هم باعث شور انتخابات خواهد شد.

وی اظهار کرد: انسان‌های شایسته و لایق برای مسند نمایندگی وارد میدان می‌شوند و خودشان را به جامعه و عموم عرضه می‌کنند؛ این مهم برای افرادی که خود را لایق و آماده این عرصه می‌دانند و آمادگی خدمت به انقلاب و اسلام مردم دارند یک فریضه و بلکه واجب است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: کنار نشستن و بیان ایرادهایی مانند سوءمدیریت‌ها، مشکلات گرانی یا تورم دلیل بر خالی کردن شانه از مسئولیت و حضور نیافتن در این صحنه نیست، بنابراین همه بیایند و مشکلات را با تدبیر و طرح حل و فصل کنند.

وی اظهار کرد: حضور داوطلبان در شانزدهم مردادماه برای ثبت‌نام در انتخابات اسفندماه امسال، مقدمه‌ای برای این است که سایر اقشار نیز شخصیت‌های بافضیلت و مناسب را برای نمایندگی خانه ملت در نظر بگیرند و از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات برای انتخابشان برنامه‌ریزی کنند.

سالک مطرح کرد: مصوبه قانونی که امسال تعیین شده مفید است، هم شورای نگهبان فرصت بیشتری برای بررسی‌ها و کارشناسی‌های خود دارد، هم فرد می‌تواند در زمان معین استعلامات و دیگر فعالیت‌های خود را بهتر برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: این موضوع برای عموم مردم هم مؤثرتر است. هرچه مردم با جنب و جوش بیشتری سال انتخابات را سپری کنند، میزان مشارکت و دقت در انتخاب هم بالاتر خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان خارجی و برخی جریانات مخالف در داخل، همواره به دنبال تحریم و تخریب امر انتخابات هستند اما همین نام‌نویسی افراد و در ادامه وارد شدن به مراحل اجرایی انتخابات در تشویق مردم به حضور در صحنه تأثیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هر سالی که قرار است انتخاباتی برگزار شود، همه بدخواهان و منافقان و دشمنان بسیج می‌شوند به ما ضربه بزنند، اما نمی‌توانند، چرا که مردم با مشارکت خوب و یکپارچه خود همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند.

سالک با بیان اینکه عاشورای امسال بسیار پرشورتر از سال‌های گذشته بود و قیام آن حضرت را به خوبی معرفی کرد، ادامه داد: امسال برنامه‌ها و اهداف قیام آسمانی امام حسین (ع) در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و حکومتی در سطح جهان به خوبی بازتاب داشت و مطرح شد.

وی اظهار کرد: جامعه ما باید از قیام عاشورایی سرور و سالار شهیدان عبرت گیرد و انتخاباتی در سطح شور و شعور این قیام رقم بزند.

کد خبر 677092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.