تفاهم سه‌جانبه شهرداری قم، استانداری و شرکت برق تهران

تفاهم سه‌جانبه شهرداری قم، استانداری و شرکت برق منطقه‌ای تهران برای تامین برق بلوار پیامبر اعظم(ص) در جلسه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه نودوهفتم شورای اسلامی شهر قم با حضور دو نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و با چند دستور کار اصلی از جمله انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم صبح امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در ساختمان شهید باکری آغاز شد.

محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای جلسه توضیحاتی درباره ضرورت برگزاری جلسه فوق‌العاده داد. در ادامه تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری شهرداری و شرکت برق منطقه‌ای تهران در جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه که سیدمحمدحسن دهناد، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم آن را مطرح کرد به اجازه بهره‌برداری از پست برقی منوریل قم مرتبط بود؛ قرار است در ازای اجازه استفاده از ظرفیت پست برق منوریل قم که با هزینه دولتی برای این پروژه ایجادشده، شرکت برق منطقه تهران یک ظرفیت انرژی برای بلوار پیامبر اعظم (ص) تأمین کند.

مدت این تفاهم‌نامه پنج سال و تعهدات شهرداری قم در آن واسپاری پست برق منوریل به همراه خطوط ارتباطی و فیدرها است. تأمین برق بلوار پیامبر اعظم (ص) به میزان ۱۰ مگاوات و تأمین برق خطوط مترو و منوریل تا ۲۲ مگاوات تعهدات شرکت برق منطقه‌ای تهران در طول مدت این تفاهم‌نامه است.

روح‌الله امرالهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم درباره این تفاهم‌نامه گفت: پروژه‌های ریلی ما شرایطی دارد که به این سرعت به مسافرگیری کامل نخواهد رسید. ما به حجم انرژی پیک برای خطوط ریلی نیاز نداریم و می‌توانیم قرارداد ۲۰ ساله داشته باشیم. در نهایت این تفاهم‌نامه با رأی اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

مجید اخوان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به مسئله بلاتکلیفی اجرای شیوه‌نامه اعمال ماده ۱۰۱ خاطرنشان کرد: هنوز چهار ماه از سال می‌گذرد و مردم در ارتباط با تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۰۱ دچار مشکل هستند؛ شهرداری نیز در این زمینه بلاتکلیف است.

وی با اشاره به محل اختلاف بودن اعمال تبصره ۴ شیوه‌نامه میان شورای اسلامی شهر قم و فرمانداری تاکید کرد: طبق این شیوه‌نامه اراضی و املاکی که بر اثر مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قم یا دیگر جایگاه قانونی به محدوده ملحق می‌شوند، مشمول تبصره ۴ خواهند شد که کمیته انطباق بر این موضوع اشکال وارد کرده است.

کد خبر 677067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.