دستگیری کلاهبردار ۴۴ میلیاردی در برخوار

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: متهمی که در فضای مجازی از شهروندی در برخوار به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز، ۴۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد.

سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان برخوار مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از وی به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات تکمیلی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مال‌باخته در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی آموزش و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها از سوی فردی ناشناس، بدون بررسی و کسب شناخت کافی، مبلغ ۴۴ میلیارد ریال به حساب وی واریز کرده و پس از واریز وجه، متهم پاسخگوی شاکی نبوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات فنی و علمی کارشناسان پلیس فتا ادامه داشت که در نهایت متهم شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت و در عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد. متهم پس از روبه‌رو شدن با مدارک و مستندات خاص پلیس به کلاهبرداری ۴۴ میلیارد ریالی از شهروند برخواری اعتراف کرد و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند و انتظار می‌رود شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 676921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.