امسال توقف زائران اربعین را در مرزها نخواهیم داشت

معاون وزیر کشور گفت: امسال گیت‌های ورود زائران به کشور عراق را افزایش می‌دهیم تا مشکل توقف زائران را در مرزها نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجید میراحمدی امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در سفر به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرز مهران به دنبال تبادل اطلاعات برای خروج زائران از ایران به کشور عراق به صورت مشترک هستیم.

وی افزود: پیش‌تر اطلاعات مسافر برای خروج از مرز یک بار در گیت‌های ایران وارد سیستم و در گیت عراق نیز همین اطلاعات وارد می‌شد، سرعت ورود اطلاعات در عراق تقریباً یک‌دهم ایران است، اما سرعت در ایران ۱۰ برابر بیشتر است؛ بنابراین قرار شد این دو با هم لینک شوند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: ورود اطلاعات به سیستم عراق از طریق ایران است، علاوه بر این در حال افزایش گیت‌ها نیز هستیم که امسال برای نخستین‌بار توقف زائران در مرزها را نخواهیم داشت.

سردار میراحمدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸ هزار گذرنامه اربعین صادر شده است، تصریح کرد: در کشور به‌طور زیربنایی مشکل حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و درون‌شهری وجود دارد که اثر خود را روی اربعین می‌گذارد، اما یک کمیته مشترک حمل‌ونقل میان ایران و عراق در مرزها تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم توانمندی‌های خود را با هم به اشتراک گذاریم تا زائران کمترین مشکل را داشته باشند، پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های قبل وضعیت حمل‌ونقل بهتر شود.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور درباره ظرفیت راه‌آهن نیز دستور داد و وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن نیز در نظر دارند که این ظرفیت افزایش پیدا کند، به دنبال افزایش پروازها هستیم و موافقت طرف عراقی را برای افزایش پروازهای ایرانی گرفتیم، اما بستگی دارد ظرفیت‌های هوایی ایران پاسخگوی آن باشد یا خیر؛ سازمان هواپیمایی کشور این مسئله را دنبال می‌کند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: امسال مسئولیت حمل‌ونقل از مرز خسروی تا نخستین شهر عراق بر عهده ایران است، البته عراقی‌ها به کمک خواهند آمد و فکر می‌کنم با ۲۴ ساعته شدن مرز در سال‌های آینده، مرز خسروی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

کد خبر 676918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.