خودروی جدید کیا وارد بازار چین می‌‎شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که خودروی جدید کیا به نام EV5 ماه آینده وارد بازار چین می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت کیا قرار است جدیدترین خودروی الکتریکی خود را ماه آینده در چین رونمایی کند. این خودرو که Kia EV5 نام دارد، یک خودروی شاسی بلند جمع‌وجور خواهد بود که با تسلا مدل Y به رقابت می‌پردازد و قیمت اولیه آن تقریباً ۴۰۰۰۰ دلار خواهد بود. شرکت کیا تنها یک هفته پس از رونمایی از خودروی EV9، خودروی الکتریکی SUV جدید خود، EV5، را در ماه مارس رونمایی کرد.

شرکت کیا طراحی جدیدی را در کنار لوگوی جدید خود به عنوان بخشی از تغییر نام تجاری به عصر جدید محصولات الکتریکی معرفی کرد. نسل جدید خودروهای کیا از نظر طراحی بسیار ارتقا یافته است و مدرن‌تر شده است. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد شاسی بلند الکتریکی که در اواخر سال جاری در چین عرضه خواهد شد، منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که نسخه پایه آن ظرفیت باتری بیشتری نسبت به خودروی کیا EV6 فعلی دارد، به طوری که ظرفیت آن به ۸۲ کیلووات ساعت می‌رسد. همچنین، انتظار می‌رود که این مدل دوربرد بیش از ۶۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

در حالی که بازارهای خارج از چین از باتری NCM استفاده می‌کنند، نسخه چینی EV5 با باتری LFP عرضه می‌شود. خودروی جدید شرکت کیا در بازار پررونق خودروهای برقی چین، جایی که سازندگان خودروهای برقی مانند BYD و تسلا همچنان سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند، با رقابت سختی روبه‌رو خواهد شد. شاسی بلند الکتریکی EV5 اولین محصول شرکت کیا خواهد بود که در چین ساخته شده است و به خارج از کشور نیز ارسال خواهد شد. شرکت کیا انتظار دارد که خودروی جدید خود سهم بزرگی در بازار خودروهای برقی جهان به دست بیاورد.

کد خبر 676838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.