توئیتر با چه تغییراتی مواجه شده است؟

ایلان ماسک به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد لوگو و نشانی توئیتر را تغییر دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از اینکه ایلان ماسک موفق شد با تلاش چند ماهه شرکت توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند، تغییرات زیادی در این پلتفرم ایجاد کرد. این شخص به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان، توئیتر را مانند شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس تحت کنترل خود در آورده است. ایلان ماسک فقط چند روز پس از انجام معامله، نیمی از نیروی انسانی ۷۵۰۰ نفره این شرکت را اخراج کرد و از دیگر کارکنان باقی مانده درخواست کرد که خود را برای یک دوره سخت فعالیت در این شرکت آماده کنند یا شغل خود را ترک کنند. کارکنان واکنش شدیدی به این بیانیه نشان دادند که باعث شد بسیاری از دفاتر این شرکت تعطیل شود.

کاهش هزینه تبلیغات توئیتر

نحوه مدیریت محتوا و تحولات صورت گرفته در اشتراک توئیتر بلو (Twitter Blue) باعث ایجاد تزلزل در جریان درآمدهای این شرکت شده است. اطلاعات ارائه شده در ماه ژانویه سال جاری نشان می‌دهد که درآمد روزانه توئیتر نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. حتی چندین شرکت در دو ماه نخست سال جاری میلادی هیچ هزینه‌ای در توئیتر صرف نکردند. همچنین شرکت‌هایی مانند جنرال‌موتورز و فولکس واگن نیز هزینه‌های خود در توئیتر را بسیار کاهش داده‌اند.

راه‌اندازی سرویس بلو توئیتر

ایلان ماسک به منظور کاهش وابستگی پلتفرم توئیتر به تبلیغات، تمرکز خود را بر راه‌اندازی مجدد سرویس بلو با قابلیت‌های جدید قرار داد. این سرویس برای اولین بار در ماه نوامبر راه‌اندازی شده بود، اما پس از گذشت یک دوره زمانی کوتاه متوقف شد زیرا باعث ایجاد تعداد زیادی اکانت جعلی شد. سپس در ماه دسامبر اشتراک بلو توئیتر را با قیمت ماهانه هشت دلار برای اندروید و وب و ۱۱ دلار در iOS برای کاربران عرضه کرد. به نظر می‌رسد که توئیتر به مشترکان زیادی نیاز دارد تا بتواند هزینه ناشی از تبلیغات که بسیار کاهش یافته است را جبران کند. علاوه بر این، عرضه نسخه جدید سرویس بلو باعث شد نگرش افراد نسبت به تیک‌های آبی اولیه تغییر کند.

مشکلات امنیتی توئیتر

یکی از مشکلاتی که کاربران توئیتر با آن مواجه شدند این بود که توئیت‌های بخش Circle برای همه کاربران به نمایش در آمده است. قسمت Circle توئیتر روشی برای به اشتراک گذاشتن توئیت‌ها با افراد محدودی است که کاربران آن‌ها را انتخاب می‌کنند و شباهت زیادی با کلوز فرند (Close Friend) اینستاگرام دارد، بنابراین شرکت توئیتر در سال ۲۰۲۲ میلادی توافق‌نامه‌ای را با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) امضا کرد که طی آن استانداردهای امنیتی خود را ارتقا دهد.

تغییرات جدید توئیتر

ایلان ماسک به تازگی نیز اعلام کرده است که قصد دارد لوگوی توئیتر را تغییر دهد. این شخص تصویری از یک X چشمک‌زن در بخش صوتی توئیتر به نام "اسپیس" به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که لوگوی این پلتفرم تغییر خواهد کرد و این کار باید مدت‌ها پیش انجام می‌‎شد. علاوه بر این، ایلان ماسک عنوان کرده است که دامنه توئیتر نیز از tweeter.com به X.com تغییر خواهد کرد، بنابراین با لوگوی آن همخوانی خواهد داشت. وی دامنه X.com را در سال ۲۰۱۷ از PayPal خریداری کرد و آن را جایگزین دامنه توئیتر می‌کند. به گفته ایلان ماسک، کاربران باید به‌زودی از لوگوی پرنده توئیتر خداحافظی کنند و با لوگو و نشانی جدید آن آشنا شوند.

کد خبر 676794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.