فشار حقوقی‌ها در بورس/ نوسان شاخص در محدوده ۲ میلیون واحد

بورس امروز با افت سه هزار ۷۶۷ واحدی همراه بود و به سطح یک میلیون ۹۹۶ هزار واحدی رسید و مجدد محدوده دو میلیون واحد را از دست داد. این در حالی است که شاخص در ابتدای صبح مثبت بود و در نیمه دوم بازار روند منفی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس امروز با افت سه هزار ۷۶۷ واحدی همراه بود و به سطح یک میلیون ۹۹۶ هزار واحدی رسید و مجدد محدوده دو میلیون واحد را از دست داد. این در حالی است که شاخص در ابتدای صبح مثبت بود و در نیمه دوم بازار روند منفی به خود گرفت، اما ارزش معاملات کمی متفاوت با هفته گذشته بود و توانست به شش هزار ۲۰۰ میلیارد تومان برسد که نسبت به هفته گذشته که در محدوده چهار هزار میلیارد تومان بود وضعیت بهتری را تجربه کرد، در بازار امروز نمادهای حکشتی، اخابر، شستا، شبندر بیشترین تأثیر منفی و سه نماد شپدیس، فملی و تاپیکو بیشترین تأثیر مثبت را به ثبت رساندند، شاخص هم وزن نیز روند منفی داشت و افت ۲۲ واحدی داشت، بازار هفته گذشته یک روند خنثی را سپری کرد و پیش بینی می‌شود در این هفته نیز وضعیت مشابه باشد و در حال حاضر عاملی برای تغییر روند بازار وجود ندارد.

امروز صندوق استیل مفید هم نیز بازگشایی شد که در محدوده صفر تابلو معامله شد، یک صندوق املاک مستغلات به نام نیک رأی در روز دوشنبه پذیره نویسی می‌شود.

دولت تصمیم دارد ۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند، انتشار اوراق دولتی، انتشار اوراق از جانب دولت، نکته منفی یا مثبت چندانی برای بازار سرمایه نیست، این حجم از اوراق به راحتی توسط صندوق‌های سرمایه گذاری یا بانک‌ها قابل جذب شدن است پس نگرانی از اینکه این انتشار بتواند نرخ بهره را به سمت بالا حرکت دهد وجود ندارد. انتشار اوراق در مقطع فعلی خبر منفی نیست و حتی می‌توان آن را مثبت قلمداد کرد. قطعاً انتشار اوراق تا انتهای سال بیشتر خواهد شد. اگر درآمد نفتی به همین شکل قوی پیش رود، انتشار ۲۰۰ همتی جمعاً برای امسال قابل تصور است.

امروز مجلس در خصوص قیمت گذاری دستوری، به شورای رقابت هشدار داده است و در خصوص پیامدهای منفی قیمت گذاری در صنعت خودرو و تبعات مربوط به آن صحبت‌هایی را انجام داده است، به نظر می‌رسید اعتراضات نسبت به قیمت گذاری دستوری افزایش یافته است ولی به نظر می‌رسد شورای رقابت نیز تصمیم به تجدید نظر ندارد.

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بین بانکی نشان می‌دهد که این نرخ برای چهارمین هفته متوالی روند صعودی داشته و با افزایش اندک به ۲۳.۵۵ درصد رسیده است این روند افزایشی نرخ بهره منجر به افزایش فشار فروش در بازار سرمایه شده است پیش بینی می‌شود روند بازار با توجه به وضعیت نرخ بهره تداوم داشته باشد.

فشار حقوقی‌ها در بورس/ نوسان شاخص در محدوده ۲ میلیون واحد

هماهنگی سازمان بورس با قوه قضائیه برای رصد اخبار جعلی بورسی در فضای مجازی

بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس گفت: گاهی اطلاعات و اخبار با اهدافی مشخص در فضای مجازی منتشر می‌شود که تأثیراتی بر بازار سهام می‌گذارد.اقدامات لازم از سوی سازمان بورس و شورای عالی بورس در دستور کار قرار گرفته و و برای جلوگیری از این فعالیت‌ها با قوه قضائیه هماهنگی لازم انجام شده است.

آموزش سواد مالی در مدارس و رده‌های سنی مختلف

محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس گفت: انتهای سال گذشته یک مرکز افکارسنجی و یک پیمایش ملی در بحث سواد مالی ایرانیان برای طیف‌های مختلف ایجاد کردیم. تاکنون در ۱۰ مدرسه این طرح اجرایی شده و بازخورد خوبی داشته است و تا پایان امسال قصد داریم این آموزش‌ها را در در ۳۰۰ الی ۵۰۰ مدرسه اجرایی کنیم. در سال ۱۴۰۲ برنامه داریم، برای تمامی دانشجویان شهرهای اصلی، تهران، اصفهان یک بازدید از بازار سرمایه و صنعت و صنایع بگذاریم. همچنین برنامه‌هایی را با همکاری صدا و سیما قرار است به انجام برسانیم.

نقشه بازار

فشار حقوقی‌ها در بورس/ نوسان شاخص در محدوده ۲ میلیون واحد

کد خبر 676495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.