تبدیل شدن خودرو به یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر / لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به تبدیل شدن خودرو به یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر بر ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه تاکید کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از نتایج فرهنگ‌سازی ترافیکی و ارتقای فرهنگ ترافیک، حرکت جامعه به سوی قانون‌مدار شدن و در نتیجه، کاهش تصادفات رانندگی و تلفات مالی و جانی است و بعضی سازمان‌ها از جمله شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، دفتر و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مستقیم در ارتقای فرهنگ ترافیک نقش دارند.

وی افزود: نقش بعضی سازمان‌ها نیز در ارتقای فرهنگ ترافیک انکارناپذیر است، اما در شرح وظایف سازمانی آنها اشاره‌ای به موضوع ترافیک نشده است که از جمله آنها می‌توان به سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مشکل ترافیک در کلانشهرها به علت انبوه جمعیت و تولید خودرو و ساخت و ساز بی‌رویه، زیاد است؛ چراکه حضور خودرو در زندگی انسان‌ها امری اجتناب‌ناپذیر و حذف آن غیرممکن است، همچنین استفاده ناصحیح از این دستاورد موجب شده است که این وسیله به یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر انسان‌ها تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش قواعد و مقررات صحیح ترافیکی و ارتقای فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک، می‌توان از بروز تصادفات و تلفات ناشی از آن جلوگیری کرد؛ البته نقش بازدارندگی قانون و ایجاد محرومیت‌های اجتماعی برای رانندگان قانون‌گریز نیز یکی از راهکارهای مهم در کاهش آمار تصادفات رانندگی و ارتقای فرهنگ رانندگی است.

کد خبر 676478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.