افزایش بودجه مصوب صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با تاکید بر ادامه طرح از بیماران خاص و صعب العلاج، روند اجرایی این در سال را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صفاری امروز _شنبه، هفتم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز کار صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: تشکیل این صندوق در راستای عمل به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۱ مورد تصویب نمایندگان مجلس انقلابی یازدهم قرار گرفت و با بودجه پنج‌هزار میلیارد تومانی از آبان‌ماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد.

وی افزود: بودجه مصوب برای این صندوق در سال ۱۴۰۲ به هفت‌هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت متولی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است، اما در سال ۱۴۰۲ هر فرد دچار بیماری خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از خدمات این صندوق باید به بیمه پایه درمانی خودش در استان مراجعه کند. به عنوان مثال بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی باید به مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان یا شعب شهرستانی آن مراجعه کنند و بیمه‌شدگان نیروهای مسلح نیز به بیمه نیروهای مسلح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به پیشتاز بودن استان اصفهان در حمایت از بیماران خاص افزود: از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ در استان اصفهان، بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان برای بیش از ۵۷ هزار بیمار خاص هزینه درمان از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا، هدف از تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج کاهش پرداخت مستقیم و جبران بخشی از هزینه‌های درمان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌ها، تالاسمی هموفیلی، ام‌اس و اوتیسم است.

کد خبر 676413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.