آخرین جزئیات تحویل مسکن ملی در شهرها

آن‌طور که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده است تا پایان شهریورماه ۵۰ هزار واحد نهضت ملی توسط این بنیاد، آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نهضت ملی مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن توسط دولت سیزدهم اجرایی شد تا با بهره‌گیری از تجربیات گذشته دولت‌ها در ساخت مسکن، در بخش تولید مسکن نیز برنامه‌ریزی و با افزایش تولید، جهش قیمت مسکن مهار شود.

ساخت اولین پروژه نهضت ملی مسکن در آبان‌ماه ۱۴۰۰ در اردبیل آغاز شد که واجدان شرایط آن باید شرط تأهل، سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در این شهر، فاقد مالکیت خصوصی و استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب را دارا می‌بودند.

نهضت ملی مسکن در بافت‌های شهری و شهرها و شهرک‌های جدید اجرا می‌شود و دولت سیزدهم اجرای این طرح در بافت‌های شهری که تأسیسات زیربنایی و روبنایی را در اختیار دارد در اولویت خود قرار داده است. البته در زمینه تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در کلان‌شهرها تاکنون مشکلاتی وجود داشته که به عنوان مثال در اصفهان این مسئله با تصویب ساخت یک شهر جدید مرتفع شد. برنامه دولت برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این است که پلاک زمین‌هایی را در اختیار خانوارها قرار دهد و آن‌ها با نظارت مجریان اقدام به ساخت کنند. در دیگر شهرها نیز تعاونی‌ها، انبوه‌سازان و پیمانکاران ذی‌صلاح ساخت نهضت ملی مسکن را بر عهد دارند.

جزئیات جدید وام مسکن

از ابتدای تیرماه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن را افزایش داد. بر این اساس وام ساخت مسکن برای متقاضیان صنعتی‌سازی به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. نرخ سود این تسهیلات معادل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که ۲۳ درصد است تعیین شده است. بازپرداخت این تسهیلات ماهانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد بود.

پیش از این تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. جزئیات وام مسکن ابلاغ شده از سوی شورای پول و اعتبار نیز در جدول زیر آمده است.

آخرین جزئیات تحویل مسکن ملی در شهرها

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تعهد کرده است یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی را اجرایی کند که بخشی از آن واحدهای در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد و بخشی نیز در روستاها احداث می‌شود.

بهره‌برداری از ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان شهریورماه

حالا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برنامه بهره‌برداری ۵۰ هزار واحد نهضت ملی توسط آن بنیاد تا پایان شهریور امسال خبر داده است.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان شهریورماه اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار از واحدهای نهضت ملی که توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها در حال احداث است بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که مالکان این واحدها منتظر پرداخت متمم وام مسکن شهری هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه وام‌های مسکن در شهرها به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد با پرداخت مابه‌التفاوت وام تلاش می‌کنیم تا حداکثر در سه ماه آینده ۲۰ هزار واحد با پیشرفت بالای فیزیکی تمام و تحویل مردم شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در تلاش هستیم تا با پرداخت متمم تسهیلات تا پایان شهریورماه و قبل از بازگشایی مدارس، ۵۰ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شود.

نیکزاد افزود: با تکمیل و تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن تعداد واحدهای احداث، تکمیل و تحویل شده توسط بنیاد مسکن به ۱۹۷ هزار واحد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: استانداران پیگیر پرداخت وام هستند و در این زمینه با بانک‌ها جلساتی تشکیل شده است تا روند تخصیص تسهیلات به مالکان واحدهایی که پیشرفت ساخت واحدهایشان مناسب است، تسریع شود.

بر اساس اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هم‌اکنون ۴۵۵ هزار واحد نهضت ملی در شهرها و روستاها توسط آن بنیاد اجرایی شد که از این میزان، ۱۴۷ هزار واحد به متقاضیان تحویل شده و ۳۰۸ هزار واحد نیز در سراسر کشور با پیشرفت‌های متفاوت در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر 676377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.