افزایش قیمت جهانی نفت / نفت اوپک در مرز ۸۵ دلار

کاهش عرضه نفت توسط اوپک پلاس و همچنین تعهد چین برای افزایش تقاضای باعث شد تا باز هم قیمت نفت روند صعودی را در پیش بگیرد. با توجه به اینکه عربستان تا یک ماه دیگر قصد کاهش عرضه دارد میتوان انتظار افزایش را نیز داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیگنال‌های کاهش عرضه توسط اوپک پلاس باعث شد تا در پنجمین هفته پیاپی قیمت نفت روند صعودی خود را در پیش بگیرد. به طوری که در این ماه شاهد پایین‌ترین میزان کاهش تولید نفت توسط اوپک از پاییز ۲۰۲۱ بوده‌ایم.

علاوه بر این، با توجه به کاهش ذخایر آمریکا و همچنین کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای نفت توسط عربستان سعودی، می‌توان شاهد افزایش قیمت بیشتری نیز بود. همچنین به نظر می‌رسد عربستان قصد داشته باشد، کاهش تولید داوطلبانه نفت را برای یک ماه دیگر نیز یعنی تا ماه سپتامبر و برای حمایت بیشتر از بازار نفت تمدید کند. این موضوع باعث می‌شود که تا پایان سال میلادی هر بشکه نفت به قیمت ۸۶ دلار برسد.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفت که سرمایه گذاران خوش‌بین بودند که کاهش عرضه و تقاضای سالم قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارد. انتظار تقاضای صعودی که در روزهای پیش ایجاد شده بود، نوید کاهش قیمت را به بازار جهانی نفت داد و در روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت سبد نفتی اوپک بدون تغییر و بازار نفتی آمریکا کاهش قیمت را تجربه کرد. به طوری که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در روز چهارشنبه با ۰.۵ درصد کاهش، و همچنین نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۸ درصد کاهش معامله می‌شد.

همچنین ادامه روند کاهشی تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده در این هفته باعث شد تا تعداد سکوهای نفتی این کشور به ۵۲۹ حلقه برسد. در حال حاضر این کشور در پایین‌ترین میزان سکوهای نفتی از ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی قرار دارد. در واقع علت این کاهش چاه‌های نفتی ایالات متحده‌را می‌توان از این دانست که این کشور می‌خواهد عرضه نفت خود را در ماه‌های آتی به حداکثر برساند.

امروز شنبه هفتم مردادماه مصادف با بیست‌ونهم جولای ۲۰۲۳ قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک به ۸۴.۸۸ دلار رسید.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا به ۸۴.۴۱ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۰.۶۷ دلار رسید؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۰.۵۸ دلار رسید.

۴. نفت سنگین ایران به ۷۹.۵۷ دلار رسید.

۵. قیمت جهانی بنزین به ۲.۸۸۳۷ دلار رسید.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۶۴۳ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی نفت کوره به ۲.۹۵۶۴ دلار رسید.

۸. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۷۷ دلار رسید.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان ۸۵.۰۸ دلار اعلام شد.

کد خبر 676368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.