برانکو ایوانکوویچ برای صعود عمان به جام‌جهانی ۲۰۲۶ چه برنامه‌ای دارد؟

تیم ملی عمان با سرمربیگری برانکوی کروات به‌دنبال این است تا یکی از سهمیه‌های قاره آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۶ را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی عمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ با تیم‌های قرقیزستان و مالزی و برنده دیدار پلی‌آف بین چین تایپه و تیمور شرقی هم‌گروه شد که در این بین بر اساس رده‌بندی فیفا، قرقیزستان قوی‌ترین حریف عمان محسوب می‌شود.

تیم ملی عمان که پیش از این هم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با قرقیزستان در یک گروه قرار گرفته بود، حالا در شرایطی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هم با این تیم هم‌گروه شده که در فیفادی گذشته در تورنمنت کافا برابر قرقیزستان قرار گرفت و با پیروزی ۱-۰ برابر حریف، به عنوان سوم این رقابت‌ها دست یافت.

پیروزی عمان در دیدار برابر ازبکستان به حضور عمان سید یک قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی آسیا کمک کرد تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات برابر حریفان ساده‌تری قرار بگیرند. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات تیم ملی عمان، با توجه به دیدارهای اخیر تیم ملی قرقیزستان این روزها مشغول آنالیز عملکرد این تیم برای دو رویارویی مهم است.

تیم ملی عمان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را با رویارویی با برنده دیدار تیمور شرقی و چین تایپه در تاریخ ۱۶ نوامبر در مسقط آغاز می‌کند و سپس ۵ روز بعد به بیشکک می‌رود تا در تاریخ ۲۱ نوامبر برابر قرقیزستان قرار بگیرد. با توجه به اینکه تیمور شرقی و چین تایپه سید چهارم قرار دارند، انتظار می‌رود که عمان در اولین بازی خود پیروز شود و با روحیه‌ای بالاتر وارد بازی دوم مقابل قرقیزستان شود.

تیم عمان در دور سوم این رقابت‌ها در تاریخ ۲۱ مارس در مسقط با مالزی دیدار خواهد کرد و سپس در روز ۲۶ همان ماه در کوالالامپور بازی برگشت برابر مالزی را برپا می‌کند. عمان همچنین در تاریخ ۶ ژوئن بازی برگشت را در تیمور شرقی یا چین تایپه برگزار می‌کند و یازدهم همان ماه در مسقط به مصاف قرقیزستان می‌رود.

پس از مشخص شدن سهمیه آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶ از سوی فیفا، به نظر می‌رسد پیروزی برابر قرقیزستان کلید راهیابی عمان به مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی خواهد بود. در سیستم جدید مقرر شده است که تیم‌های اول و دوم ۹ گروه جواز حضور در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را کسب کنند و در ۳ گروه ۶ تیمی با یکدیگر رقابت کنند.

در دور سوم، دو تیم اول از هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا می‌کنند و دو تیم باقی‌مانده در مرحله چهارم مشخص خواهد شد. همچنین یک سهمیه نیز در دیدار پلی‌آف در دسترس تیم‌های آسیایی خواهد بود.

کد خبر 676327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.