«هیئت رزمندگان اسلام» میراث شهیدی که عاشق حضرت زهرا(س) بود

مسئول هیئت محبان حضرت زهرا (س) رزمندگان اسلام گفت: این هیئت زمان دفاع مقدس توسط رزمندگانی از جمله شهید تورجی‌زاده تشکیل و جلسات آن شام دوشنبه در خط مقدم برگزار می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا همیشه در میان خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس توسل به حضرت زهرا (س) و برکات حضور ایشان را شنیده و حتی شاید خودمان نیز درک کرده باشیم.

یکی از شهدایی که نام و خاطرات او به نام حضرت زهرا (س) گره خورده شهید محمدرضا تورجی زاده است؛ او جانشین گردان یازهرا (س) و از مؤسسان هیئت این گردان بود که به رسم مادر با اصابت ترکش به پهلو شهید شد و وقتی به مزارش سری بزنیم نام «یازهرا (س)» در بالای سنگ مزار او خود نمایی می‌کند و حالا پس از گذشت ۳۴ سال از شهادت او، هنوز میراث معنوی‌اش یعنی هیئت محبان حضرت زهرا (س) مشغول به فعالیت است و به مناسبت دهه محرم به گفت‌وگو با مسئول فعلی آن نشستیم.

«هیئت رزمندگان اسلام» میراث شهیدی که عاشق حضرت زهرا(س) بود

اسماعیل صادقی مسئول هیئت محبان حضرت زهرا (س) رزمندگان اسلام صحبت خود را با نحوه شروع به کار این هیئت آغاز می‌کند: این هیئت زمان دفاع مقدس یعنی در سال ۱۳۶۴ در لشکر امام حسین (ع) توسط رزمندگانی از جمله شهید تورجی‌زاده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس نام این هیئت، «هیئت گردان یازهرا (س)» بود که جلسات آن شام دوشنبه در خط مقدم برگزار می‌شد اما پس از پایان جنگ نام آن به «هیئت محبان حضرت زهرا (س) رزمندگان اسلام» تغییر یافت، ادامه می‌دهد: در این هیئت همان رزمندگان دوران جنگ دور هم جمع می‌شدند و در مناسبت‌هایی مانند محرم و شهادت و ولادت ائمه مراسم می‌گرفتند.

مسئول هیئت محبان حضرت زهرا (س) رزمندگان اسلام در خصوص اهداف مطرح برای برگزاری این هیئت می‌گوید: در زمان جنگ هدف از تشکیل این هیئت توسل به اهل بیت بود و زمانی هم که رزمندگان به مرخصی می‌آمدند در مسجد محل شهدا مراسم می‌گرفتند، پس از جنگ نیز هدف‌گذاری این شد که رزمندگان به‌عنوان هیئت باهم ارتباط داشته باشند و روحیه رزمندگی و ایثارگری را به نسل‌های بعد نیز منتقل کنند.

وی با بیان اینکه این هیئت در ابتدا در مسجد آقا علی بابا تشکیل شده و پس از آن با افزایش جمعیت به مسجد آقانور رفتیم که باز هم با استقبال مردم مواجه شدیم و در ادامه بیش از ۲۰ سال است که در مسجد امام میدان امام (ره) مستقر هستیم، ادامه می‌دهد: در زمان شروع به‌کار هیئت در اصفهان روند و روحیه دیگر هیئات این بود که دسته‌جات سنتی راه‌اندازی می‌کرده و به مسجد و محلات مختلف می‌رفتند اما در این هیئت تصمیم گرفتیم جای ثابتی تجمع، منبر و عزاداری برقرار کنیم تا شور و شعور با هم باشد و تنها یک‌روز قافله‌ای برای تجمع هیئات داشته باشیم.

«هیئت رزمندگان اسلام» میراث شهیدی که عاشق حضرت زهرا(س) بود

صادقی با یادآوری اینکه از دیگر ابتکارات هیئت رزمندگان راه‌اندازی هیئت نوجوان از همان سال‌های ابتدایی بود که در آن برنامه‌ها و مباحثی در حد سن خودشان مطرح شود، خاطرنشان می‌کند: همچنین استفاده از سخنرانان محوری و کشوری از جمله آیت‌الله مصباح یزدی و صدیقی از دیگر موارد مد نظر هیئت بود که در حال حاضر شاهدیم در ادامه این روند سخنرانان خوبی به اصفهان می‌آیند.

وی پیرامون مهم‌ترین دغدغه‌های حاکم بر هیئت رزمندگان اسلام اظهار می‌کند: در حال حاضر جوانان حوصله جلسات طولانی را ندارند و از سمتی نیاز است همراه با مباحث معرفتی، شور و هیجان هیئت هم مطرح باشد، همچنین امروزه اطلاعات جوانان بالا است و در این راستا نیاز است سخنرانان نیز اطلاعات بالا و نیازسنجی داشته تا توان اقناع‌سازی و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان را داشته باشند.

مسئول هیئت محبان حضرت زهرا (س) رزمندگان اسلام با بیان اینکه دنیای امروز به سمت جنگ جدی فرهنگی و اعتقادی رفته و این امر نیازمند توجه همه جامعه است، ادامه می‌دهد: اینکه در برخی کشورها اهانت‌هایی به قرآن صورت می‌گیرد به این معناست که دنیای باطل بسیج شده‌اند تا با اعتقادات ما مبارزه کنند که در این مسیر باید وحدت، انسجام و حضور با انگیزه داشتیم.

وی بیان می‌کند: بحث اصلی دشمن بحث اصل اسلام است نه مسائل سیاسی و دیگر موارد و در این مسیر نیازمند ایستادگی جوانان هستیم تا دشمنان مانند قبل شکست بخورند و مقدمه ظهور امام زمان (عج) رقم بخورد.

کد خبر 676170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.