هم‌پای علی‌اکبران حسین(ع)، به مقصد هم‌رزمان علمدار

در روزی که با اسم ماه بنی‌هاشم پیوند خورده، قرار است که این مسیر با هم رزمان علی‌اکبر، به هم‌رزمان علمدار ختم شود، همان‌هایی که جان و جوانی خود را فدای مسیر حسین(ع) کردند و بیش از دو دهه است که برای روضه او ویلچرنشین‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تقویم نهم ماه محرم‌الحرام را نشان می‌دهد، روزی که به نام دستان بریده شده حضرت عباس (ع) گره خورده و داغ علمدار کربلا بیش از هر روز دیگری بر گوشه دل‌مان سنگینی می‌کند؛ امروز روزی عجیب و یادآور «دستان بریده شده» و «مشک پاره» است، هرگاه دستان‌مان را از آب پر می‌کنیم انگار تصویر «ماه بنی هاشم (ع)» در آن می‌لرزد؛ آب از لای انگشتانمان سُر می‌خورد، انگار که کنار نهر تشنه‌ایم، امروز آب قصد سیراب کردن ندارد و منتظر مَشک او است؛ امروز تنها امید برای سیراب شدن، مَشکی است که قرار است پاره شود.

امروز با نام علمدار عجین شده و اهل خیمه به حضورش نیاز دارند؛ نه مشک او را می‌خواهند، نه شمعی که در سقاخانه روبروی تمثالش بگذارند؛ امروز رقیه و سکینه و رباب به قامت رشید او نیاز دارند، به دستان او که باز هم علم را بگیرند، به بازوان او که بازهم تکیه‌گاه شوند.

امروز جگرگوشه‌های ارباب به آن اشک‌هایی نیاز دارند که روبروی اباعبدالله (ع) قطره قطره سر می‌خورد، امروز به این نیاز دارند عباس مشک را بردارد، در مسیر شمشیر بزند و برگردد، مشک بازگردد یا بازنگردد مهم نیست، فقط بگویید عمو بازگردد، بگویید امام (ع)، عمود خیمه را برندارد و بگویید قرار نیست رقیه برای مردی که رفت اشک بریزد.

و امروز، در روزی که با اسم ماه بنی‌هاشم پیوند خورده، قرار است که این مسیر با هم رزمان علی‌اکبر، به هم‌رزمان علمدار ختم شود، همان‌هایی که جان و جوانی خود را فدای مسیر حسین (ع) کردند و بیش از دو دهه است که برای روضه او ویلچرنشین‌اند.

هم‌پای علی‌اکبران حسین(ع)، به مقصد هم‌رزمان علمدار

به رسم سال‌های قبل، ظهر امروز قافله عزاداری ظهر تاسوعا برگزار شد، مسیری که از میدان انقلاب شروع و به مقر یادگاران دفاع مقدس ختم شد و قدم به قدم این مسیر توسط قطره قطره خون شهیدان انقلاب رنگین شده است.

در طول مسیر جوانان همیشه پای‌کار با سربندهای «لبیک یا خامنه‌ای» و ذکر «یاحسین (ع)» با آقایی که هرکجا روضه جدش برپا است حضور دارند، همقدم‌اند و هر ضربه به طبل، یادآور آن مصیبت عظمی است.

کاروان سیاه‌پوش در مسیر عشق قدم برمی‌دارند تا امسال هم بیعت خود را با جانبازان راه عشق تازه کنند و خودشان نیز علی (ع) و زینب‌وار تا روز ظهور حجت (عج) در این مسیر ثابت قدم باشند.

هم‌پای علی‌اکبران حسین(ع)، به مقصد هم‌رزمان علمدار

به مقصد که می‌رسیم هنوز رد حضور حاج قاسم در ماه محرم سال ۹۶ را در جای جای آسایشگاه حس می‌کنیم و امروز در روز تاسوعا به یاد او ذکر یا اباالفضل (ع) سر می‌دهیم و جای خالی علمدار خیمه‌مان بیش از هر روز دیگر در میان عزاداران ارباب حس می‌شود.

کد خبر 676120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.