کربلا ما را رشد می‌دهد

عضو خبرگان رهبری گفت: کربلا ما را رشد می‌دهد و تربیت می‌کند، ما نیازمند کربلایی شدن و برپایی مجالس روضه هستیم، وصل به کربلا ما را سریع‌تر خدایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز _پنجشنبه، پنجم مردادماه_ در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی هیئت رزمندگان اسلام در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: خداوند تا بر کسی حجت را تمام نکند، مسئولیت به او نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حجت به معنی آن است که کسی در برابر تکلیف، عذری نداشته باشد، افزود: البته در دین اسلام بر اساس حدیث رفع، فراموشی وظیفه، ندانستن تکلیف و اضطرار و اکراه و… مواردی هستند که باعث می‌شود عذر انسان در برابر عدم انجام تکلیف پذیرفته نشود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در روز قیامت از جهنمیان سوال می‌شود چرا عمل نکردید، بیان می‌کنند نمی‌دانستم، اما این ندانستن در قیامت پذیرفته شده نیست و ندانستن تقصیری معنی می‌دهد، چون در قیامت به جهنمیان بیان می‌شود که می‌توانستید یاد بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: شعار تساوی حقوق زن و مرد نگاه غرب از نظر جسمی یک شعار دروغین است و منظور آن‌ها از جسم، شهوت‌رانی است، اما خداوند در آیه ۹۷ سوره نحل قرآن کریم درباره نگاهش به تساوی حقوق زن و مرد می‌فرماید: «مرد و زن در رسیدن به کمال و حیات طیبه یکسان هستند.».

آیت‌الله مهدوی افزود: خداوند هم به مرد و هم زن عقل، توانایی انجام کار، علم و دانش داده است و در کنار این نعمت‌ها، قدرت انتخاب و مسئولیت نیز عطا کرده است.

وی با اشاره به آیه سه سوره دهر، ادامه داد: قدرت انتخاب به افراد داده شده، برخی شاکر و بعضی کافر هستند، بنابراین خداوند در قبال آنچه به افراد عطا کرده و عقل فرد می‌رسد، به همان اندازه انتظار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند بی جهت کسی را عقاب نمی‌کند و عقاب بعد از اعطای مسئولیت است و مسئولیت پس از دادن ابزارهای لازم آن بوده است؛ این پذیرفتنی نیست که به دنبال فراگیری حجت‌های خدا مثل قرآن کریم و رسولان الهی نرویم.

وی افزود: دین اسلام یک دین عقلانی و دقیق است، اگر اشتباهی وجود دارد به افراد وارد است، کوتاهی در قرآن کریم و معارف اسلامی نمی‌بینیم، برخی هم عقل دارند، اما تعقل و تفکر ندارند.

آیت‌الله مهدوی گفت: بر این اساس به ما توصیه می‌کنند که به کربلا وصل شویم، تمسک به اهل بیت (ع) و امامان همگی بر این محور است، کربلا ما را رشد می‌دهد و تربیت می‌کند، ما نیازمند کربلایی شدن و برپایی مجالس روضه هستیم، اتصال به کربلا ما را سریع‌تر خدایی می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر کربلایی شویم تسلیم شدن و اطاعت را می‌آموزیم، با ادب شده و تابلوی انسان کامل را مشاهده می‌کنیم، بنابراین از کربلا فرا می‌گیریم که اطاعت از ولی فقیه پیر و جوان نمی‌شناسند، همانگونه که در کربلا تفاوتی بین حبیب بن مظاهر و حضرت قاسم نیست. ما با هرکسی که با دین ما مبارزه و مقابله کند، می‌جنگیم و در گرو اسم و نام کشور نیستیم.

کد خبر 676111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.