بقای اسلام مدیون حادثه عاشورا است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بقای اسلام مدیون حادثه عاشورا است، گفت: طراحی دشمن این بود که حادثه عاشورا، عامل دفن اسلام باشد ولی شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان عامل بقا اسلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی شب گذشته _چهارشنبه چهارم مردادماه_ همزمان با تاسوعای حسینی در مجلس سوگواری و روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) که به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در مجتمع فرهنگی هنری شهر برگزار شد، با تاکید بر شناخت فرهنگ عاشورا، اظهار کرد: نبود روحیه شهادت‌طلبی در امت اسلامی مهم‌ترین عامل به قربانگاه رفتن امام حسین (ع) و اسارت رفتن حضرت زینب (س) است.

وی به نقش نهضت عاشورا در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با تاکید بر لزوم حفظ روحیه شهادت‌طلبی در جامعه افزود: باید افتخار کنیم که در کاشان خانواده‌هایی هستند که سه یا چهار فرزند خود را در راه دفاع از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) تقدیم اسلام کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، این محفل معنوی با مدیحه‌سرایی حسن شیرخدایی و معرفی برنامه‌ها و ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های تابستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از سوی محمدعلی فرجی سرپرست این سازمان همراه بود.

مجلس سوگواری و روضه‌خوانی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری کاشان، تعدادی از روحانیون، مدیران شهری و مسئولان دستگاه‌های دولتی، پلیس راهور و کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

کد خبر 676104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.