روایتی از دیدار حاج قاسم با جانبازان اصفهانی/ اینجا مرام علمدار جریان دارد

یکی از جانبازان دفاع مقدس گفت: در محرم سال ۱۳۹۶ مسئول بنیاد شهید با یکی از اعضای هیئت تماس گرفت و اعلام کرد حاج قاسم به اصفهان آمدند و دوست دارند سری به جانبازان قطع نخاعی بزنند؛ در ادامه و پس از انجام تدابیر امنیتی، ایشان به آسایشگاه آمده و تعدادی عکس گرفتیم اما فرصتی نشد که سخنرانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا نام حضرت ابوالفضل (ع) برای ما یادآور ایثارگری و فداکاری و آمیخته با دردهایی است که جانبازان دوران دفاع مقدس‌مان در این سال‌ها بر پیکر خود حمل کردند تا اخمی بر گوشه ابروی ما جا خوش نکند و به طور معمول آسایشگاه‌های جانبازان جایی است که این یاران قدیمی همنشین غم هم می‌شوند.

اما این بار قرار است که از دیدی تازه‌تر به این هم‌نشینان قدیمی بپردازیم و در همین راستا به پای صحبت یکی از اعضای هیئت حضرت ابوالفضل (ع) نشستیم که چندین سال است به همت جانبازان اصفهانی در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری اصفهان برگزار می‌شود و صحبت خود را اینگونه آغاز می‌کند: هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل (ع) حدود ۳٠ سال قبل در مکان فعلی یعنی آسایشگاه جانبازان شهید مطهری توسط جانبازان قطع نخاع تشکیل شد تا دهه اول محرم را برای سالار شهیدان و یاران‌شان عزاداری کنند.

وی با بیان اینکه این مجموعه به همت جانبازان قطع نخاعی و سایر جانبازان ۷٠ درصد از جمله جانبازان روشندل، شیمیایی و قطع عضو کار را آغاز کردند و تاکنون نیز ادامه داشته است، ادامه می‌دهد: هزینه‌های هیئت دهه اول محرم و دیگر مراسم‌ها مانند عید غدیر و نیمه شعبان از سمت جانبازان و مردم خیر است و هیچ ارتباطی با بنیاد شهید ندارد.

روایتی از دیدار حاج قاسم با جانبازان اصفهانی/ اینجا مرام علمدار جریان دارد

این جانباز دوران دفاع مقدس پیرامون برنامه هیئت حضرت ابوالفضل (ع) در دهه اول محرم می‌گوید: طبق سنوات قبل، چون مجموعه در مرکز شهر دارد، هیئات سینه‌زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف اصفهان پس از گلستان شهدا به هیئت حضرت ابوالفضل (ع) می‌آیند و دقایقی را به عزاداری می‌پردازند.

وی خاطرنشان می‌کند: جلسه هیئت با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و پس از سخنرانی و مداحی، هر شب حدود ده هیئت با هماهنگی‌های قبلی به آسایشگاه می‌آیند و هر کدام حدود ۱۵ دقیقه به عزاداری می‌پردازند.

عضو هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به سفر حاج قاسم به اصفهان در سال ۱۳۹۶ اظهار می‌کند: در محرم سال ۱۳۹۶ مسئول بنیاد شهید با یکی از اعضای هیئت تماس گرفت و اعلام کرد حاج قاسم به اصفهان آمدند و دوست دارند سری به جانبازان قطع نخاعی بزنند؛ در ادامه و پس از انجام تدابیر امنیتی، ایشان با نیروهای سپاه قدس به آسایشگاه آمدند و تعدادی عکس گرفتیم اما فرصتی نشد که سخنرانی کنند.

روایتی از دیدار حاج قاسم با جانبازان اصفهانی/ اینجا مرام علمدار جریان دارد

وی درباره حال و هوای آن دیدار می‌گوید: حاج قاسم حال و هوای جبهه را داشت و بچه‌ها از این دیدار خوشحال شدند و تغییر حال و هوایی رقم خورد که اتفاقی فراموش نشدنی بود.

این جانباز دوران دفاع مقدس با یادآوری اینکه آسایشگاه جانبازان در مسیر توریست‌ها قرار دارد و برخی اوقات مسافران فرانسه و انگلیس سری به این مکان می‌زنند، اظهار می‌کند: یک‌بار زوجی مسیحی به آسایشگاه آمدند و کنجکاو شدند که خیمه‌ای که زده برای چه کاری است و وقتی داستان امام حسین را توضیح دادیم، اشک از چشمان‌شان جاری شد.

کد خبر 676074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.