پاگشایی فتوبیوراکتورها با درخت مایع به اصفهان/ لزوم تفویض اختیارات به رؤسای ادارات عمران

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سگ‌های کاوشگر به آتش‌نشانی اصفهان می‌پیوندند»، «درخت مایع، پاگشای فتوبیوراکتورها به اصفهان»، «اجرای ۳۵ پروژه مشارکتی در منطقه ۸ اصفهان / آغاز عملیات خاک‌برداری و ساخت مجتمع «میخک»»، «سررسید نوسازی ناوگان خط یک BRT»، «خدمت‌رسانی ۲۵۳۶ واحدی اتوبوسرانی اصفهان به عزاداران حسینی»، «گام به گام با «اصنو» در مسیر تحقق شهرسازی الکترونیک اصفهان»، «شهرنشینی تا سال ۱۴۳۰ به ۸۵ درصد می‌رسد / روند تفویض بعضی اختیارات به کلان‌شهرها آغاز شود»، «پیگیر صدور «گواهینامه ویژه اتوبوس درون‌شهری» هستیم»، «ارادت مردم به اهل‌بیت را نمی‌توان به جریانات و گروه‌های سیاسی گره زد» و «اختیارات رؤسای ادارات عمران مناطق شهرداری اصفهان افزایش پیدا کند» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

سگ‌های کاوشگر به آتش‌نشانی اصفهان می‌پیوندند

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه تجهیزات آتش‌نشانی به‌روز شده است، گفت: به‌تازگی سگ‌های کاوشگر (زنده‌یاب) به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این کلان‌شهر اضافه شده‌اند که اکنون در مرحله آموزش هستند.

درخت مایع، پاگشای فتوبیوراکتورها به اصفهان

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه چشم‌انداز احداث فتوبیوراکتورها برای تولید اکسیژن در شهر را داریم، گفت: به‌عنوان سومین اقدام در راستای بهره‌گیری از فتوبیوراکتورها در نصف‌جهان، سومین درخت مایع با همکاری منطقه پنج شهرداری این کلان‌شهر در پارک کوهستانی صفه نصب خواهد شد.

اجرای ۳۵ پروژه مشارکتی در منطقه ۸ اصفهان / آغاز عملیات خاک‌برداری و ساخت مجتمع «میخک»

علی باقری، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۳۵ پروژه مشارکتی با برآورد ۶,۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام داریم که در حال حاضر عملیات ساختمانی ۱۶ پروژه به پایان رسیده و در مراحل دریافت پایان کار و صدور سند است.

سررسید نوسازی ناوگان خط یک BRT

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اتوبوس‌های خط یک BRT سال ۱۳۹۰ خریداری شده است، بنابراین عمر ناوگان این خط به ۱۲ سال رسیده و امسال سال آخر عمر بعضی از این ناوگان خواهد بود و به نوسازی در اسرع وقت نیاز داریم.

خدمت‌رسانی ۲۵۳۶ واحدی اتوبوسرانی اصفهان به عزاداران حسینی

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه رزرو هر دستگاه اتوبوس در ایام عزاداری امام حسین (ع) ۱۰۰ هزار تومان برای هیئت‌ها هزینه دارد و ۷۸ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری پرداخت خواهد شد، گفت: از ابتدای محرم تا نهم مردادماه در مجموع ۲۵۳۶ اتوبوس در اختیار این هیئت‌ها قرار گرفته است.

گام به گام با «اصنو» در مسیر تحقق شهرسازی الکترونیک اصفهان

یکی از مهم‌ترین اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، راه‌اندازی سامانه اصنو (سرا ۱۰) است؛ این سامانه ابتدا مشکلاتی داشت که با احصای ماهانه از ایرادهای آن کاسته شد تا شهروندان شیرینی مزایای اجرای شهرسازی الکترونیک را بیشتر بچشند؛ به‌تازگی نیز امکان پرداخت برخط (آنلاین) به اصنو اضافه شده است.

امید علی‌اصغری، مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: بر اساس صورت‌جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان و درخواست حوزه مالی و اقتصادی شهرداری، پرداخت برخط صدور پروانه‌ها در سامانه اصنو (سرا ۱۰) در مناطق پانزده‌گانه شهری امکان‌پذیر شده است و بر این اساس در تمام مناطق شهری آموزش‌ها به صورت حضوری داده شد.

وی می‌افزاید: فایل راهنمای پرداخت آنلاین در کارتابل مالکان املاک برای اطلاع، همچنین دفاتر پیشخوان مجازی و کافی‌نت‌ها به منظور بازوی اجرایی شهرداری در این عرصه قرار گرفت، البته تمام مالکان باید در نظر داشته باشند که چهار فیش برای واریز وجود دارد که هر کدام از فیش‌ها به‌صورت جداگانه مطابق با عنوان خود به درگاه بانک خاص وصل و پرداخت می‌شود.

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ادامه فعالیت‌ها برای اینکه تمام خدمات شهروندان به‌ویژه صدور پروانه ساختمانی مکانیزه و هوشمند شود، می‌گوید: بر اساس برنامه قبلی، همکاران حوزه شهرسازی و اداره درآمد شهرداری، تصمیم گرفتند تا پرداخت عوارض پروانه، به‌صورت برخط (آنلاین) انجام شود.

وی با بیان اینکه این امکان فراهم شده است تا مانند سایر سامانه‌ها، پرداخت به‌صورت برخط و مستقیم انجام شود، می‌افزاید: همچون تمام سامانه‌ها، این بخش سامانه اصنو نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشد، اما تا زمانی که مطمئن شویم اشکالات به‌صورت کامل رفع شده و مبالغ در حساب‌های مربوط به شهرداری برای شهروندان نشسته است، انجام مراحل پرداخت به‌صورت دستی نیز انجام می‌شود تا در صورت لزوم شهروند با دریافت فیش، آن را در بانک پرداخت کند.

شهرنشینی تا سال ۱۴۳۰ به ۸۵ درصد می‌رسد / روند تفویض بعضی اختیارات به کلان‌شهرها آغاز شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۱۴۳۰، به جمعیت ۸۵ درصد شهرنشین و ۱۵ درصد روستایی برسیم که این یک هشدار برای حوزه‌های تولید، اشتغال و اقتصاد است.

پیگیر صدور «گواهینامه ویژه اتوبوس درون‌شهری» هستیم

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال تلاش و رایزنی با پلیس راهور برای صدور «گواهینامه ویژه اتوبوس درون‌شهری» هستیم، گفت: این موضوع از ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و وزارت کشور پیگیری می‌شود تا مشکلی که برای همه شهرها اتفاق افتاده است، رفع شود.

ارادت مردم به اهل‌بیت را نمی‌توان به جریانات و گروه‌های سیاسی گره زد

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تاریخ مردم ایران عزیز، علاقه و ارادت به مکتب اهل بیت، قدمتی دیرینه دارد و موردی نیست که بخواهیم آن را به جریانات کوتاه‌مدت سیاسی گره بزنیم.

اختیارات رؤسای ادارات عمران مناطق شهرداری اصفهان افزایش پیدا کند

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سومین جلسه این کمیسیون که با رؤسای ادارات عمران مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر پیرامون بررسی مشکلات پروژه‌های عمرانی شهر برگزار شد، کاهش سطح اختیارات معاونان عمران از مشکلاتی بود که در جلسات این کارگروه مطرح شد.

کد خبر 676024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.