درختان مایع اصفهان رنگی می‌شوند

رئیس اداره تحقیقات و آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: فاز نهایی اجرای درخت مایع سال آینده توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلانشهر در ابعاد بزرگ ۱۰ متر مکعبی با رنگ‌بندی‌های زیبا عملیاتی خواهد شد.

نیما نیکخواه در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رویکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این نمایشگاه ارائه پروژه‌های پژوهشی بود، از این‌رو با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی ایران سه پروژه ملی اجرا شد که یکی از آن‌ها درخت مایع است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت درخت مایع استفاده از جلبک‌ها است، افزود: به این دلیل که بتوانیم رنگ‌بندی داشته باشیم و درختان فقط رنگ سبز نباشد، قراردادی با مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی ایران منعقد کردیم، چراکه رنگ‌های زرد، آبی و قرمز را بر پایه جلبک طراحی کردند.

رئیس اداره تحقیقات و آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: آلاینده‌ها در کلان‌شهرها به‌ویژه کلان‌شهرهای صنعتی مانند اصفهان به‌قدری زیاد است که فضای سبز پاسخ‌گوی جذب آلاینده‌ها نیست‌.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس فضای سبز هزینه زیادی دارد اما استفاده از جلبک‌ها علم جدیدی است که چندین برابر درختان از جذب دی‌اکسید کربن جلوگیری و اکسیژن تولید می‌کند.

نیکخواه با اشاره به اینکه فاز الگوی درخت مایع را در باغ گل‌ها و صفه اجرا کردیم، ادامه داد: فاز نهایی اجرای این درختان سال آینده توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ابعاد بزرگ ۱۰ متر مکعبی با رنگ‌بندی‌های زیبا عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 677697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.