چرا درختان مایع در باغ‌گل‌های اصفهان نصب شد؟

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان دلیل نصب درختان مایع در باغ‌گل‌های این کلان‌شهر با وجود گل‌ها و گیاهان زیاد در این مجموعه آموزشی و تفریحی را تشریح کرد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان دچار شرایط خشکسالی شده و هجوم آلودگی‌ها به آن مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به‌عنوان بخش اصلی محیط زیست شهری که عملیات‌های اجرایی بر عهده آن است، برای رفع این مشکل باید چاره‌ای می‌اندیشید؛ بنابراین از فضاهای سبز مرسوم به سمت فضاهای سبز اکولوژیک پیش رفت و در حال حاضر این نانوجلبک‌ها با عنوان درختان مایع در قالب فتوبیوراکتورها در حال استفاده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: دو نمونه از درختان مایع به‌صورت پایلوت در باغ گل‌ها نصب شده است و سومین مورد برای نصب در ورودی کوه صفه در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه به دو دلیل درخت مایع در باغ گل‌ها نصب شده است، گفت: دلیل نخست نو بودن این تکنولوژی بود و دیگر اینکه در ابعاد شهری باید طراحی‌های بزرگ‌تری در این خصوص انجام شود.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: تجهیزات کنترل‌کننده این فتوبیوراکتورها از لحاظ پاسخگویی به حجم کار، همچنین از نظر مشکلاتی که ممکن است در وندالیسم شهری با آن مواجه شویم، باید مورد آزمون قرار می‌گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم در ابعاد صنعتی، تعداد بیشتری از این فتوبیوراکتورها نصب شود تا بتوانیم نسل بعدی فضای سبز شهری را به شهروندان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: این موضوع در جهان جدید است و هر آنچه از فتوبیوراکتورها در جهان استفاده می‌شود، در قالب آزمایشگاهی یا محیط‌های بسته برای تولید زیست‌توده است.

عرفان‌منش با تاکید بر اینکه از فتوبیوراکتورها در هیچ کجای دنیا برای پالایش هوا استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: ما این نکته را در نظر خواهیم داشت و درختان مایع در ابعاد صنعتی به مبلمان شهری اضافه خواهد شد.

کد خبر 676985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.