اراده الهی است که مصیبت کربلا فوق تمام مصیبت‌ها باشد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در زمان متوکل آب را گذاشتند تا کربلا را خراب کند آب جلو نیامد و این معجزه موجب عشق بیشتر مردم به کربلا شد و سوال شد که چرا آب به جنازه امام حسین (ع) احترام گذاشت اما روز عاشورا بدن ایشان قطعه‌قطعه شد؟ جواب این است اراده الهی است که مصیبت کربلا فوق تمام مصیبت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امروز _چهارشنبه چهارم مردادماه _ در مراسم عزاداری صبح روز هشتم محرم اظهار کرد: روح انسان برای زنده ماندن به غذا نیاز دارد که این غذا دین است.

وی افزود: آیه ۲۴ سوره انفال می‌فرماید: «خدا و رسول می‌خواهند شما را زنده کنند شما را دعوت کردند، شما آن را بپذیرید اما می‌توانید نپذیرید اختیار با شما است اما اگر پذیرفتید بدانید زنده می‌شوید.»؛ مفهوم این آیه کسانی که دین ندارند و مرده‌اند، در سوره حدید آیه ۱۶ آمده است: «که کلمه زنده کردن در زمستان و بهار آمده است که پروردگار زمین را بعد از مردنش مجدد در بهار زنده می‌کند، ما نشانه‌ها را می‌گوئیم بلکه شما تعقل کنید.»

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرده وزنده شدن دیگری نیز وجود دارد، یکی قیامت بعد از مردن همه و دیگری زنده شدن روح است، وقتی ظلم همه جهان را فرامی‌گیرد، مردن انسان‌ها صورت می‌گیرد که منظور از مردن زمین، مردن اهل زمین است.

وی تصریح کرد: وقتی زمین می‌میرد و ما دوباره آن را زنده می‌کنیم روایت می‌گوید مردن زمین مردن اهل زمین است آن‌هم قبل از ظهور، عقل را به کار بیندازید و بدانید زنده شدن زمین زنده شدن بعد از ظهور است وقتی‌که مردم عبد خدا می‌شوند، امام حسین (ع) به شهادت رسیدند اما همه ما را زنده کردند و ما هر چه داریم از کربلا داریم، قیام امام حسین (ع) در اوج مظلومیت بود، اگر امام در مدینه یا مکه به شهادت می‌رسیدند مردم بیدار نمی‌شدند و اراده الهی این بود که امام درنهایت مظلومیت به شهادت برسد هر چه مصیبت فکر کنید بالاترین آن در کربلا رخ داد.

آیت‌الله مهدوی تأکید کرد: یزید هنوز نمی‌دانست مردم بیدار شدند، سال بعد کعبه را خراب کرد فکر می‌کرد همچنان در اوج قدرت قرار دارد و می‌خواست ریشه اسلام را جمع کند او می‌گفت وحی و قرآن دروغ بوده است پس کعبه را خراب می‌کنم، آنانی که امروزه قرآن سوزاندند زاده همان یزیدیان هستند.

وی اضافه کرد: اهل تسنن و اسماعیلی‌ها هم مدیون کربلا هستند، اگر کربلا نبود تنها اسلام و یک فرقه خاص نبود، تنها موضوع شیعه نیست، وقتی یزید کعبه را خراب کرد چون مردم بیدار شده بودند دوباره کعبه را ساختند یزید هم به درک واصل شد پس امام (ع) با قیام خود در اوج مظلومیت موجب بیداری مردم شدند.

امام‌جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در زمان متوکل آب را گذاشتند تا کربلا را خراب کند آب جلو نیامد و این معجزه موجب عشق بیشتر مردم به کربلا شد و سوال شد که چرا آب به جنازه امام حسین (ع) احترام گذاشت اما روز عاشورا ۱۰ اسب روی بدن امام قدم گذاشتند و بدن قطعه‌قطعه شد؟ جواب این است اراده الهی است که مصیبت کربلا فوق تمام مصیبت‌ها باشد تا مردم بیدار شدند مردم بی‌هوش یا مرده بودند.

وی ادامه داد: قیام کربلا چه کرد خوب دمید و بعد مردم گفتند چه شد که ما نرفتیم و اجازه دادیم علی‌اکبر (ع) این‌گونه به شهادت رسید! علی‌اصغر (ع) شش‌ماهه با آن شکل، قمر بنی‌هاشم (ع) در اوج مظلومیت به شهادت رسید، تا بعدها نقل شود و مردم تکان بخورند، در حالی‌که یک شش‌ماهه با یک نصف استکان آب هم سیراب می‌شد، لذا باید آنجا در مظلومیت به شهادت می‌رسیدند و خداوند متعال به اسب‌ها اذن داد تا روی بدن‌ها بروند اما زمان متوکل دیگر نیازی به آن بیداری نبود آب اذن ندارد و جلو نمی‌رود.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: در زمان متوکل ملعون یک اتفاق دیگر هم رخ داد او مخفیانه مأمور می‌فرستاد ببیند چطور مردم به کربلا می‌روند که متوجه شد در حدود ۳۰ کیلومتری کربلا یک درخت سدره وجود دارد که مردم آن را نشانه کردند و می‌گویند وقتی درخت را دیدید به سمت آن بروید قبر نزدیک است، متوکل دستور داد بروید درخت را قطع کنید تا به متوکل گفتند درخت قطع شد یک پیرمرد گفت "لاحول ولا قوه الا بالله"، متوکل گفت چه شد؟ پیرمرد پاسخ داد پیامبر فرموده بودند خداوند لعنت کند کسی که درخت سدره را قطع کند الان متوجه این روایت شدم و متوکل سکوت کرد؛ اکنون پشت قبر مطهر امام حسین (ع) با عنوان خیابان سدره نام‌گذاری شده است.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) این پیش‌بینی را کرده بودند و با توضیح چراغ روشن می‌کنند که درسی برای ما است تا چراغ کربلا را روشن کنیم، ما وسط تاریخ هستیم گذشتگان کربلا را به ما رساندند و ما باید آن را قوی‌تر به آیندگان برسانیم.

کد خبر 675921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.